• Svar på tråden Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3
  • Älskade Ängel
    puh1976 skrev 2010-05-02 20:07:15 följande:
    Min gick upp på max idag dag 17 ... lite senare än vanligt, men det blir inget denna månad eftersom min man är opererad. Vi påbörjar vår utredning nu i veckan och jag tänkte att det kan vara bra att ha info till gyn även om det inte blir något plus denna månad.
    Tråkigt att han är ny-opererad mitt i äl . Hoppas utredningen går bra!! Kramar{#lang_emotions_flower}
  • emau88

Idag gick min monitor upp på hög (dag 11) så förhoppningsvis kommer ÄL snart.. verkar som den kommer tidigare isf än vad jag trott tidigare, men det gör ju ingenting.. bara man vet om det så :P

Min sambo föreslog att jag skulle testa med vanliga ÄL-stickor också bara för att se om dom stämmer överrens, någon annan som gjort det?

• gumaelius

Jag gjorde det. Monitorn visade låg fram tilll dag 10, hög på dag 11 och ägglossning på dag 12. Stickorna kunde jag se på dag 10 att det var välfigt nära. Så där fick jag faktiskt fler dagar med stickorna? Men det är ju första månaden jag använder monitorn, så det kanske tar lite tid innan den lär sig min kropp.

Enligt statistiken bör ju någon bli gravid i vårt forum snart, så hur går det? Vem/ vilka blir de lyckliga vinnarna denna månad?

• emau88

Okej, det var som attan :P Dom stämmer kanske rätt bra överrens, fast man får ett klarare besked med monitorn så jag ska nog förlita mig på den :)
    Första månaden jag använder monitorn med så jag hoppas att den kan vara till stor hjälp mot min oregelbundna kropp :P

• Älskade Ängel
    gumaelius skrev 2010-05-03 13:31:51 följande:
    Jag gjorde det. Monitorn visade låg fram tilll dag 10, hög på dag 11 och ägglossning på dag 12. Stickorna kunde jag se på dag 10 att det var välfigt nära. Så där fick jag faktiskt fler dagar med stickorna? Men det är ju första månaden jag använder monitorn, så det kanske tar lite tid innan den lär sig min kropp. Enligt statistiken bör ju någon bli gravid i vårt forum snart, så hur går det? Vem/ vilka blir de lyckliga vinnarna denna månad?
    Ditt M har väl blinkat ett tag så jag tippar på att du blir den lyckliga vinnaren denna månad!!

Själv är jag på dag 20 och fortfarande låg... Hmmm... Hur många dagar brukar ni ha hög innan max kommer?
  • Nathie
    Älskade Ängel skrev 2010-05-03 16:37:20 följande:
    Ditt M har väl blinkat ett tag så jag tippar på att du blir den lyckliga vinnaren denna månad!! Själv är jag på dag 20 och fortfarande låg... Hmmm... Hur många dagar brukar ni ha hög innan max kommer?
    SKumt jag hade denna månad o ja kör första mpnaden med monito hade låg från 6-9 hög 10-25 sen låg igen fick ingen max denna månad:( skumt
  • dallas
    Älskade Ängel skrev 2010-05-03 16:37:20 följande:
    Ditt M har väl blinkat ett tag så jag tippar på att du blir den lyckliga vinnaren denna månad!! Själv är jag på dag 20 och fortfarande låg... Hmmm... Hur många dagar brukar ni ha hög innan max kommer?
    Det har varierat lite för mig men oftast har jag hög 2-3 dar innan max som håller i sig 2 dar förutom 1 gång då det bara var 1 dag (har kört på sedan november) Första månaden jag körde med monitorn så hade jag hög i kanske 5-7 dar innan max.tror det står något om detta i bruksanvisningen, just när monitorn "lär känna cykeln"
  • Älskade Ängel
    dallas skrev 2010-05-03 21:16:40 följande:
    Det har varierat lite för mig men oftast har jag hög 2-3 dar innan max som håller i sig 2 dar förutom 1 gång då det bara var 1 dag (har kört på sedan november) Första månaden jag körde med monitorn så hade jag hög i kanske 5-7 dar innan max.tror det står något om detta i bruksanvisningen, just när monitorn "lär känna cykeln"
    Ja förra månaden (första gången) hade jag hög mellan dag 12 och 20. Sedan max dag 21-22. Nu har jag fortfarande låg på dag 21.. Köpte till och med CBs ägglossningstester igår på apoteket för att dubbelkolla men det visade inget heller. Känner bara lite lite i äggstockarna men inte som att det skulle vara äl. HOPPAS jag får ägglossning denna månad iallfall!!
  • gumaelius

Jag gjorde ett gravtest igår som visade +.

Känns nästan overkligt. Jag som hade förberett mig på att det skulle vara otroligt svårt att bli gravid efter utomkveds och en äggledare mindre. Detta blir tredje gången jag är gravid på ett år, så denna gång måste det ju bara gå vägen.

• emau88
    gumaelius skrev 2010-05-04 08:58:38 följande:
    Jag gjorde ett gravtest igår som visade +. Känns nästan overkligt. Jag som hade förberett mig på att det skulle vara otroligt svårt att bli gravid efter utomkveds och en äggledare mindre. Detta blir tredje gången jag är gravid på ett år, så denna gång måste det ju bara gå vägen.
    Stort stort grattis!! {#lang_emotions_flower} vad roligt! Hoppas att du får en trevlig graviditet!! :D
Svar på tråden Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3