• Svar på tråden Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3
  • dallas
    puh1976 skrev 2010-05-11 19:32:28 följande:
    Hej igen lovade att skriva lite om min utredning som nu är igång. * Läkaren frågade frågor om livstil och hälsa* Hon gjorde en VUL på mig* Både jag och maken fik lämna blodprov * Maken fik lämna urinprov Nu väntar* Nytt blodprov för mig* Spermaprov för maken* Spolning av äggledarna med kontrastvätska (för att se att jag har fri passage)* Återbesök till gyn i augusti
    Hoppas nu att allt går bra!

Själv var jag hos gyn igår och har bestämt att medicinera min "endometrios" i minst 12 veckor så nu väntar jag bara på att tanten skall komma så jag kan börja(den skall komma vilken dag som helst.dag 28 idag)
  • puh1976
    dallas skrev 2010-05-11 20:41:24 följande:
    Hoppas nu att allt går bra! Själv var jag hos gyn igår och har bestämt att medicinera min "endometrios" i minst 12 veckor så nu väntar jag bara på att tanten skall komma så jag kan börja(den skall komma vilken dag som helst.dag 28 idag)
    Skönt att höra att det finns hjälp att få. Håller tummarna för att medicinen hjälper{#lang_emotions_sunny}
  • Maria84
    Hej igen lovade att skriva lite om min utredning som nu är igång. * Läkaren frågade frågor om livstil och hälsa* Hon gjorde en VUL på mig* Både jag och maken fik lämna blodprov * Maken fik lämna urinprov Nu väntar* Nytt blodprov för mig* Spermaprov för maken* Spolning av äggledarna med kontrastvätska (för att se att jag har fri passage)* Återbesök till gyn i augusti
    Hoppas allt går bra!
    Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & ängeln Lillebror 090507
  • puh1976
    Maria84 skrev 2010-05-11 22:01:52 följande:
    Hoppas allt går bra!
    Jag tror att jag pausar monitorn tills att jag vet vad som gäller. Det känns dyrt att lägga ut pengarna om det iallafall inte kan gå på egen hand.
  • Maria84
    puh1976 skrev 2010-05-11 22:40:55 följande:
    Jag tror att jag pausar monitorn tills att jag vet vad som gäller. Det känns dyrt att lägga ut pengarna om det iallafall inte kan gå på egen hand.
    Ja det är ju inte billigt direkt.. Jag har ju paus från monitorn nu fast av andra anledningar. Kändes lite stressande med testandet osv och jag mådde dåligt innan så en paus denna månad och så får jag se om jag köper nya stickor innan nästa period..
  • Älskade Ängel
    Hej igen lovade att skriva lite om min utredning som nu är igång. * Läkaren frågade frågor om livstil och hälsa * Hon gjorde en VUL på mig * Både jag och maken fik lämna blodprov * Maken fik lämna urinprov Nu väntar * Nytt blodprov för mig * Spermaprov för maken * Spolning av äggledarna med kontrastvätska (för att se att jag har fri passage) * Återbesök till gyn i augusti
    Åh va snällt att du skrev om det, är vi inte gravida i oktober så lyfter vi nog luren till kk... Funderar på om jag kanske skulle behöva en spolning efter ma:t... Hmmmm... Hoppas det går bra för er nu{#lang_emotions_flower}
  • emau88

Idag gick monitorn upp på max, så nu är det bara till att köra :P

En liten privat fråga; hur ofta har ni sex runt ÄL? vissa säger att man inte ska ha varje dag och andra att man ska det?

• Älskade Ängel
    emau88 skrev 2010-05-12 09:27:26 följande:
    Idag gick monitorn upp på max, så nu är det bara till att köra :P En liten privat fråga; hur ofta har ni sex runt ÄL? vissa säger att man inte ska ha varje dag och andra att man ska det?
    Jag är på dag 29 i cykeln och monitorn vill inte ha fler stickor, men har sån enorm mens/äl värk så jag tog två stickor från billigatester och det visade stegring!!! Tjoho{#lang_emotions_sunny}

Kul att du också har äl samtidigt{#lang_emotions_laughing}. För att vara privat så har sambon och jag haft sex både i förrgår och igår så idag tvivlar jag att det blir nåt, får försöka imöra... I maj förra året när vi plussade så hade vi mer sex än nånsin, nästan varje dag och flera dagar i streck, och då blev vi gravida{#lang_emotions_smile}. Men man ska orka också, och ha lust med!!!{#lang_emotions_undecided}
  • Maria84

Vi har testat att köra varenda dag och vi har testat varannan dag men det har inte tagit sig ändå.. Den här gången har vi kört varenda dag, eller vi gör det ganska ofta visserligen

• Spe
    dallas skrev 2010-05-11 20:41:24 följande:
    Hoppas nu att allt går bra! Själv var jag hos gyn igår och har bestämt att medicinera min "endometrios" i minst 12 veckor så nu väntar jag bara på att tanten skall komma så jag kan börja(den skall komma vilken dag som helst.dag 28 idag)
    Vad fick du för behandling??? Nyfiken..har själv börjat med p-piller och ska äta det tills hösten..mår bättre då.
Svar på tråden Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3