• Svar på tråden Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3
  • emau88
    Älskade Ängel skrev 2010-05-12 11:21:53 följande:
    Jag är på dag 29 i cykeln och monitorn vill inte ha fler stickor, men har sån enorm mens/äl värk så jag tog två stickor från billigatester och det visade stegring!!! TjohoKul att du också har äl samtidigt. För att vara privat så har sambon och jag haft sex både i förrgår och igår så idag tvivlar jag att det blir nåt, får försöka imöra... I maj förra året när vi plussade så hade vi mer sex än nånsin, nästan varje dag och flera dagar i streck, och då blev vi gravida. Men man ska orka också, och ha lust med!!!
    Vad roligt!! :D förhoppningsvis blir vi ju gravida med samtidigt då :) Okej, ja jag tror nog med på att ha sex många gångerna, man tycker ju att chanserna borde öka, men visst, det kan ju räcka med en gång bara det är rätt gång :P Att det ska vara så himla svårt, det trodde jag ju aldrig innan vi började försöka skaffa barn.. trodde det skulle ta sig direkt efter att man slutatde på p-piller.. men där fick man för det :P
    Maria84 skrev 2010-05-12 13:10:29 följande:
    Vi har testat att köra varenda dag och vi har testat varannan dag men det har inte tagit sig ändå.. Den här gången har vi kört varenda dag, eller vi gör det ganska ofta visserligen
    Vi har med provat lite olika versioner :P men inget av det har ju lönat sig hittills, men det känns lite som man har fått en nytändning nu när man har monitorn av någon anledning, men jag antar väl att det är för att man får lite mer klara besked och man har liiiite mera koll på vad som händer inne i kroppen!
  • LinNea08

jag vet inte hur det har gått för mig... Jag är ju på äl+7 ochtog ett cb kl 16.00... eter 10 minuter la jag det åt sidan och åkte för att handla, när jag kom hem 1½ timme senare så är det ett tunnt lodrät streck över det vågräta... Alltså starkare i färg på nedre halvan och svagare upptill. Vad tror ni???

♥Max 080620♥
  • Maria84

LinNea08 - tycker du ska ta ett nytt test också. Är svårt att veta säkert när man låter dem ligga så långt över tiden.

Hmm, här är min storasyster också gravid :S så nu är båda syrrorna gravida..Snart är väl brorsans fru gravid också igen..

Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & ängeln Lillebror 090507
  • Älskade Ängel
    Maria84 skrev 2010-05-14 19:57:48 följande:
    Hmm, här är min storasyster också gravid :S så nu är båda syrrorna gravida..Snart är väl brorsans fru gravid också igen..
    Oj vilken babyboom! Du ska se att det blir din tur snart också{#lang_emotions_laughing}. Vart är du i cykeln? Har du fått max?
  • Bebislängtan82
    Maria84 skrev 2010-05-14 19:57:48 följande:
    LinNea08 - tycker du ska ta ett nytt test också. Är svårt att veta säkert när man låter dem ligga så långt över tiden. Hmm, här är min storasyster också gravid :S så nu är båda syrrorna gravida..Snart är väl brorsans fru gravid också igen..
    Det blir snart er tur ska du se. Men förstår att det känns när båda systrarna är gravida när man själv så gärna vill.
    Är 2010 vårt år
  • Bebislängtan82

Här är jag på BIM idag och önskar mensen kunde komma så jag kan starta monitorn

Är 2010 vårt år
  • Maria84
    Älskade Ängel skrev 2010-05-15 09:46:09 följande:
    Oj vilken babyboom! Du ska se att det blir din tur snart också. Vart är du i cykeln? Har du fått max?
    Jag har inte använt monitorn denna månad men ägglossning har jag haft. Så nu inväntar jag bim runt den 20:e.
    Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & ängeln Lillebror 090507
  • dallas
    LinNea08 skrev 2010-05-14 17:42:32 följande:
    jag vet inte hur det har gått för mig... Jag är ju på äl+7 ochtog ett cb kl 16.00... eter 10 minuter la jag det åt sidan och åkte för att handla, när jag kom hem 1½ timme senare så är det ett tunnt lodrät streck över det vågräta... Alltså starkare i färg på nedre halvan och svagare upptill. Vad tror ni???
    Hur har det gått???
    Spe skrev 2010-05-12 13:36:59 följande:
    Hmmm, texten kom inte med hahaha
    Jag har börjat med p-piller...skall äta  dom non-stop i ca 12 veckor, man kan ju ta Synarela el Suprecur men det är dyrare och kroppen tar mer "stryk", inte kul om man skulle få migrän konstant i 12 veckor....Jag hoppas jag slipper spottings el blödning.Skall ta 2 tabletter åt gången om jag får spottings tills det försvinner + 2 dar till, kommer det blödning skall man ta tablett uppehåll och börja efter 7 dar igen. Du då? skall du oxå äta non-stop? Skall försöka torka ut ev härdar.Jag hade inga cystor iaf.
Svar på tråden Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3