Inlägg från: gumaelius |Visa alla inlägg
  • gumaelius

Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3

Hej på er, jag har precis inskaffat en monitor och är på dag 10 idag. Fortfarande låg fertilitet, börjar fundera om den verkligen fungerar... Hade ägglossningstest kvar som jag testade med igad, och de gav utslag? Ja jag bara att hoppas att den ger utslag i morgon. Kan ju ta nån månad innan den lär sig min kropp. Hur länge har ni andra använt monitorn?

• gumaelius

Lycka till Älskade ängel och alla er andra såklart! Ja på dag 11 visade den fortfarande inget men på dag 12 fullt utslag och ägglossning(idag)? Så tur för oss att  jag litade till min kropp och körde på lite här dagarna innan. Blir således en myshelg för oss   Nu ut och bygga mur. Ha en skön helg alla!

• gumaelius

Vi skulle nog ha fixat barnvakt denna helg. Jag tror att vår lille son känner på sig när vi ska... ja ni vet Han vaknar bara min karl tar i mig och skulle självklart sova både fredag och lördag hos oss. Vanligvis är han så duktig och sover nästan hela nätterna i sin säng. Så typiskt! Bara att gilla läget och hoppas på det lillavi fick till iaf. Nu river mitt vilddjur badrummet och jag måste lägga bort datorn innan en väg sköljer ver den.

• gumaelius

Ja denna väntan kan kännas som en evighet! Men det är bara att bita ihop och hålla tummarna.

• gumaelius

Börjar närma sig för mig. Är på dag 22 idag... bara att hålla tummarna. Hur går det för er andra?

• gumaelius

jag kör också med folsyra och omega3. Men efter senaste "ryckterna" om att folsyra skulle vara boven till bröstcanser känner jag mig lite kluven. Det skulle ju iofs röra sig om att man har ätit dem regelbundet och under en lång tid... men det är så mycket som orsakar canser så...

Funderar på om jag är skengravid, har mensliknande smärtor och  är törstig hela tiden. Precis på liknande sätt som de två senaste ggr jag har varit gravid. Fast jag  har förväntad mens om ca 3-5 dagar.  Väntar  (förhoppningsvis) em vecka innan jag testar eller om mensen kommer.

Ang teststickorna, så när jag betällde fick jag dem på 2 dagar. Hoppas dina kommer i morgon. Jag  vet inte hur  man gör fortsättningsvis, om du testar på som vanligt när dom kommer... så skulle nog jag ha gjort iaf. Lycka till!

• gumaelius

Ang omega3 så har jag hört att det skall vara bra, men jag har inga belägg för det. Jag äter dem iaf tillsammans med järn och folsyra. Nån nytta har de väl iaf även om jag kanske inte blir gravid pga av dem.

• gumaelius

Dom är lite roliga med sina rekomendationer. Sunt förnuft är det bästa! Sedan kan man ju såklart få många bra goda råd.

Idag dag 24 och har haft molande mänsvärk ett par dagar nu. Känner ömma bröst och lite allmänt seg, frusen, trött. Antingen kommer mensen eller så kommer den inte. Har haft lite svårt att släppa tanken... Idag ska jag ta mig samman och slutaföra min D-uppsats för nästa vecka är det ju jobb igen. Svårta att hinna med något skrivande med småbarn och hela familjekarusellen när man kokmmer hem efter arbetet.

Någon som börjar närma sig slutet på cykeln? Hur känner ni er? Någon som jag, skengravid?

• gumaelius

Jag är på dag 27 idag, BIM troligen dag 26-28. Har haft mensvärk i ca en vecka och stickningar i brösten. Så mensen är nog här när som helst. M-knappen har blinkat i 3 dagar så det ska väl vara dax snart.

Hur går det för er andra?

• gumaelius

Jag gjorde det. Monitorn visade låg fram tilll dag 10, hög på dag 11 och ägglossning på dag 12. Stickorna kunde jag se på dag 10 att det var välfigt nära. Så där fick jag faktiskt fler dagar med stickorna? Men det är ju första månaden jag använder monitorn, så det kanske tar lite tid innan den lär sig min kropp.

Enligt statistiken bör ju någon bli gravid i vårt forum snart, så hur går det? Vem/ vilka blir de lyckliga vinnarna denna månad?

• gumaelius

Jag gjorde ett gravtest igår som visade +.

Känns nästan overkligt. Jag som hade förberett mig på att det skulle vara otroligt svårt att bli gravid efter utomkveds och en äggledare mindre. Detta blir tredje gången jag är gravid på ett år, så denna gång måste det ju bara gå vägen.

• gumaelius

jag gör mitt bästa med smittspridan. Tack för all poitivitet.

Svar på tråden Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3