• Svar på tråden Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3
  • underbara03

Vi har försökt sen i aug -09. Jag är snart 38 så jag känner med att klockan tickar på!{#lang_emotions_frown}

• Maria84

Vi har hållt på sen i somras, efter att ha förlorat barnens lillebror i v.18.
    Här blir också alla andra runt omkring gravida istället, men sånt slår ju aldrig fel.
    Har varit likadant varenda gång vi har försökt.

Här funderar vi på att ta en paus en månad med monitorn, bara för att inte känna lika mkt "press".. Visst vi kommer ju att veta på ett ungefär när äl är men vi behöver inte ligga i för fullt som man gärna gör när man vet exakt när det är.
    Rörigt men jag hoppas ni förstår vad jag menar

Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & ängeln Lillebror 090507
  • Älskade Ängel

Vi började försöka maj 08, blev gravida maj/juni 09. Slutade i ma i sep, och har försökt sen dess... Går tröööögt...

• dallas
    underbara03 skrev 2010-04-07 09:03:51 följande:
    Vi har försökt sen i aug -09. Jag är snart 38 så jag känner med att klockan tickar på!
    Har ni funderat på utredning? Man brukar få göra det efter 6 mån när man är över 35 år. Annars säger dom ju 1 år...Även om det inte är något fel så kan det vara skönt att ha gjort en sådan-så vet man!

går runt och analyserar trots att det egentligen är meningslöst, mina "känningar" i magen är troligtvis endometriosen som håller på så det känns som molvärk/mensvärk, men man har ju alltid en liten gnutta hopp Tur, annars hade man väl deppat ihop totalt!
  • underbara03
    dallas skrev 2010-04-07 12:24:48 följande:
    Har ni funderat på utredning? Man brukar få göra det efter 6 mån när man är över 35 år. Annars säger dom ju 1 år...Även om det inte är något fel så kan det vara skönt att ha gjort en sådan-så vet man!går runt och analyserar trots att det egentligen är meningslöst, mina "känningar" i magen är troligtvis endometriosen som håller på så det känns som molvärk/mensvärk, men man har ju alltid en liten gnutta hopp Tur, annars hade man väl deppat ihop totalt!
    Ja vi har varit i kontakt med gyn och om vi inte blivit gravida tills augusti så körs det igång en utredning. Tycker bara att det är så konstigt att man har blivit gravid förr utan problem o nu så är det tvärstopp. Är väl åldern som spökar. Men jag har två väninnor en lika gammal som jag och en som är 2 år äldre. Dom ska ha barn båda två nu, så omöjligt att bli gravid trots min ålder är det ju tydligen inte.
  • dallas
    underbara03 skrev 2010-04-07 12:54:43 följande:
    Ja vi har varit i kontakt med gyn och om vi inte blivit gravida tills augusti så körs det igång en utredning. Tycker bara att det är så konstigt att man har blivit gravid förr utan problem o nu så är det tvärstopp. Är väl åldern som spökar. Men jag har två väninnor en lika gammal som jag och en som är 2 år äldre. Dom ska ha barn båda två nu, så omöjligt att bli gravid trots min ålder är det ju tydligen inte.
    Näe, absolut inte- jag är ju snart själv 37 så... vet många som blivit gravida när dom passerat 40...så hopp finns ju!
  • underbara03

Jaha så börjar man få ljusrosa flytningar igen då{#lang_emotions_frown} Skit mens!! Känner bara för att lägga av med bebisverstaden just nu!

• Älskade Ängel
    underbara03 skrev 2010-04-08 08:29:35 följande:
    Jaha så börjar man få ljusrosa flytningar igen då Skit mens!! Känner bara för att lägga av med bebisverstaden just nu!
  • Maria84

Här visar det lite skillnad sen förra månaden.. Då stod den på hög i två dagar innan den gick över till max. Igår stod den på hög och redan idag står den på max. Men vi kör på och hoppas, även om det känns lite meningslöst.

Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & ängeln Lillebror 090507
  • Spe

Börjar bli pms:ig...inget bra tecken

Svar på tråden Vi som börjar använda Clearblue fertilitetsmonitor i Oktober 2009, Del 3