• Svar på tråden Mola/Druvbörd
  • kasa01
    Lillan98 skrev 2011-03-17 10:01:04 följande:
    Gyn ringde upp mig just. Jag fick en tid för undersökning idag. Hon tycket det var konstigt att mensen hade kommit tillbaka och att jag visar + ännu... De hade inte fått svar från sista skrapningen ännu:(
    Det är inte konstigt. Många här har fått mens innan hcg sjunkit till icke mätbart. Konstigt att de vet så lite, jag har alltid känt det som att jag vet mer än läkarna om det här.
  • SuperMajjsan

Hej!

Nu är jag tillbaka efetr en väbehövlig seemster i Thailand Har haft det såå skönt!

Ang mens diskussionen så fick jag vnlig mens ganska snabbt efter skrapningen, långt innan några som helt nollvärde på HCGt...

Ett tag efetr att jag fick mitt missfall efetr molan så sa en kompis till mig när jag sa att jag var så besviken på att det inte hade tagit sig på nytt den gången att 'Men tänk vilken liten fin bebis som kommer att komma till slut, det är någon alldeles speciell som väntar på att få komma till er'
    Jag tyckte att det kändes så fins och har klamrat mig fast vid det när det varit jobbigt och nu har vi fått veta att det ligger en alldeles speciell liten lillebror i min mage med beräknad leverans 6 aug

Kram på er alla!

• Cia03

Underbart, SuperMajjsan! Grattis och lycka till med lilla killen!

Som jag skrev vid nåt tidigare tillfälle, så är det svårt när man går igenom mola-helvetet att tänka sig att det nånsin kommer ordna sig och få ett lyckligt slut. Men det är viktigt att påminna alla kämpande här om att det faktiskt kan ordna sig och att framtiden kan bli ljus igen. I min mage kickar också en liten krabat som vi längtar efter att få träffa om ca två månader om allt går väl.

Tappa inte hoppet, tjejer!

• Lindah6

Nej jag ska aldrig tappa hoppet. En vacker dag kommer det ligga ett kärleks barn i min mage. DET MÅSTE det göra.

Nu ska jag iväg och ta Cellprov. Fy bubblan vad rädd jag är för att det ska göra ont. Så önska mej lycka till.

Kram till er alla där ute. Och som sagt tappa inte hoppet för då blir allt så tungt.

• Ludvigsmamma

Hej alla underbara!!!

Jag skulle egentligen till gyn idag för att börja hormonstimulering då jag inte haft ägglossning på hela månaden enligt ägglossningsstickorna...
    men jag plussa i lördags.....helt makalöst men jag é gravid!!!! Kan inte tro det och é så rädd att det inte kommer gå som det ska!!!!

Största kramen till er alla!!!Hjärta

• vombat

Idag är allt nattsvart! Efter att ha varit på undersökning igår kändes allt bra, allt såg fint ut vi skulle dryga ut provtagningarna till en gång i månaden, vi pratade om att häva graviditeten i slutet av sommaren etc......sen lämnade jag ett blodprov :(

Idag såg jag två missade samtal (hemligt nummer) och blev gemast orolig. Ringde avdelningen och fick reda på att mitt värde (efter att ha legat stabilt) plötsligt ökat till 24.... så nu är jag där jag absolut inte vill vara, på onsdag börjar jag med cellgifter (om inte mitt blodprov på måndag skulle visa något mirakulöst), allt känns så overkligt! Min läkare sa att detta kunde hända så jag har inte tagit ut något i förskott, men hon sa också att det var ovanligt när man legat ett tag på negativa värden, så klart att man har hoppats att man skulle slippa. Och sannolikheten att jag skulle vara gravid är i princip 0, så man kan inte hoppas på det......

/En ledsen Vombat

• SuperMajjsan

Nej Vombat NEJ!!!
    Usch vad jag blir ledsen att läsa ditt inlägg! Det var ju din tur att få lite medvind nu!
    Hoppas att du känenr att läkaren är bra och att du känner förtroende för henne/honom..
    Alla tankar är hos dig och en varm styrkekram!!

• Ludvigsmamma

Neeej Vombat!!!! Jag bara sitter här och skakar...vilken jävla mardröm....

Vet inte vad jag ska säga mer än att jag har dig i tankarna och é så ledssen för din skull!

Kraaaaam!!!!

Svar på tråden Mola/Druvbörd