kasa01 skrev 2011-03-17 08:35:05 följande:
Äntligen dax, man har inte samlat så mycket statisktik på vanliga missfall, så man kan tyvärr inte jämföra hcg sänkningen så snart inpå. Du skriver inte hur långt graviditeten fortgått, det kan vara av betydelse för hur lång tid hcg tar på sig för att sjunka. Jag fick min analys efter 1 vecka, jag hade ringt och frågat om jag var du. Mätte de ditt hcg innan skrapningen? Varför vade de att skrapa dig, i stället för att låta missfallet komma ut av sig själv, alternativt få tabletter? Många frågor, men jag tror jag kan hjäpa dig lättare om du har några av svaren.
Lillan, jag hade mätbart hcg i drygt 4 månader efter operationen. Dock fick jag mens som vanligt, något mer oregelbunden bara, vilket ju kan tyckas märkligt när kroppen tycker sig vara gravid?!?. Några här har det tagit 8-9 månader för att få ner hcg värdet, det är jätte olika het enklelt. Går du inte och lämnar blodprover? Lycka till.
fundersam, skönt att du får hjälp. Stor kram.
Vanna, hur går det för dig? KRAM!!
Man tror att jag haft ett MA där graviditeten avstannat i v. 5. Fanns inget foster utan bara en fostersäck. Skrapades i v. 10 för att det inte startade av sig själv och jag absolut inte ville vänta. Har dock haft ett grymt illamående som fortsatt trots att graviditeten avstannat tidigt och detta gjorde att de ville utesluta mola genom att skicka skrapresterna på analys. De tog inget HCG och har inte uppmanat mig att kolla med stickor heller. Kanske får ringa och efterlysa svaret, det kan ju ha kommit om jag har tur.