Anonym (vraket) skrev 2011-04-20 15:34:01 följande:
Jag får oxå ansluta mej till detta sällskap. Har misstänkt mola och ska göra en skrapning imorgon.
Min story: Utbebliven mens i dec dock inte gravid, ingen mens kom men gravid i jan, därefter missfall, nu trodde jag att jag var i v 12 men där fanns inget foster utan en massa blåsor. Vilket besvikelse...är helt förtvivlad.
Har läst ngt om att det är vanligare efter ett missfall? Stämmer det? Och varför i sådana fall? Det ska ju bara ha med själva befruktningsskedet att göra? Inte med våra gener?? Mitt HCG var igår 35000 idag 36000. Gynekologen sa att det var bra att det inte var för högt. Det talade för att den inte är så aggressiv... är det cancer redan i detta stadie?
Åh jag har så många frågor, kommer aldrig på att fråga när jag sitter där med benen i vädret... hoppas ni kan hjälpa mig lite med er erfarenhet?
Vilka öden ni alla varit med om. Varför ska vi drabbas av sådana konstiga saker som det känns som ingen annan får? Mamma har bara haft normala gravidieter. Vad är det för fel på mej?
men vännen! Det är inget fel på dig!!!! mola är inte nåt man bär med sig i anlagen .. det drabbar några få och det är helt enkelt bara sketen otur!!
hoppas du finner lite svar på de frågor du har genom forumet .. fråga vad du vill , här stöttar vi varandra och en del av oss har hunnit komma ur allt detta men fortsätter i alla fall skriva här för att gemenskapen är så enorm
bra att du inte hade så högt hcg, nu håller vi tummarna för att det sjunker snabbt med! mola hydiatosa är cancer men om man avlägsnar allt och den inte hinner sprida sig så finns ingen risk för cancer i andra kroppsdelar. Man brukar göra en lungröntgen för det är dit dessa celler oftast sprider sig om de gör det! Vet du om du hade en partiell eller komplett mola? vid partiell mola är risken för spridning nästan obefintlig enligt vissa texter..
styrkekramar