Linda, tack snälla för dina kramar. De värmer!
Anonym Iris, om du först plussat tidigt o mensen kommer innan de sett ett foster (runt v 7-8) kallas det för kemisk graviditet, o räknkas inte som missfall. Det är väldigt vanligt att dessa tidigare graviditeter stöts bort av kroppen, mer än hälften av alla graviditeter är icke "graviditets dugliga" och då gör kroppen alldesls rätt som stöter bort det. Annars hade vi haft en väldig massa skadade barn, och det vill vi ju inte. Jag förstår din frustration, det är många här som väntat länge efter sina gravförbud och tidigt gravtestar för att få se ett plus som inte varar. Jag tycker dock att man som mola patient kan få hjälp om man är orolig, vi har liksom redan rätt mycket sorg i bagaget. Stå på dig om du vill ha hjäp. Dock kan jag sägta att om det inte är något fel och ni ska in "undersöknings träsket" är det mycket väntan, och många ev försök som kommer gå åt när man är inne o gräver. Dock finns det många olika blodprover man kan titta på , AMH värde, skölkörtel mm.
Ludvigsmamma, nej då, inget slag i ansiktet! Jag har hela tiden varit säker på att det kommer att lyckas för oss, men det jobbiga är att körena förstör så mycket. När man först har väntat så länge, sen fått mola och får vänta ännu längre är väntan inte riktigt något som välkomnas. Stor kram.