• Svar på tråden Mola/Druvbörd
  • Ludvigsmamma

Vombat hur har det gått?

Å vad roligt att höra Shirin och supermajjsan! Jag hoppas att du supermajjsan kan släppa oron nu och njuta resten av tiden...

Kram på er alla!!!

• kasa01

Lavinia, jag tror inte du kommer att behöva cellgifter! Din kropp håller på att kämpa mot detta nu, och det går segt i slutet. Det är jätte vanligt att det segare sig så här, och 6 steg på en vecka tycker jag är rätt bra! Jag sjönk 4 steg på 2 veckor ibland vilket ju kände URK, men till slut vara jag ändå nere. Håll ut, gör något för dig under tiden. Jag hängde upp mig på träning och massage för att få mening med tiden som höll på att bli till något man bara skulle igenom. Kämpar fortfarande med det m IVF'n, vill bara till nästa försök och nästa månad. Det blir INTE bra till slut, och jag försöker bryta det hela tiden. Försöker byta fokus, hitta annat med mening, även om det är svårt. Känner verkligen med dig och hoppas på att få läsa goda nyheter här.

Supermajsan, vad underbart! Njut nu, detta är din tid!

Vombat, vad händer?
    Stor kram till er alla!

• vombat

Hej alla, efter att ha varit supernojig över utebliven mens, gjorde jag som du sa Kasa och tog ett graviditetstest som visade negativt. dessutom har jag nu fått svar på det senaste blodprovet och det är på 3, skönt! Är fortfarande lite orolig över den uteblivna mensen, men antar att det kan bero på i stort sett vad som helst, tex all stress och oro. Jag har nu glesat ut mina provtagningar till varannan vecka, så jag fortsätter hålla andan, men inte lika ofta :)

Lavinia, mina värden har sjunkit ännu långsammare än dina, eftersom jag tog varje vecka hände det att de hade gått upp lite också, men jag har ändå sluppit gifterna hittills. Så man får väl ha lite is i magen, de ska ner, men det går segare och segare. Mellan mina senaste prov sjönk det bara 1!! på två veckor.....(från 4,2 till3). jag tror du slipper cellgifter!

Kram på er alla, gravida och blivade gravida!

• Ludvigsmamma

Vombat- va skönt att provet va på 3!!!!
    Försår verkligen att du  é orolig för att mensen uteblir men tänk som så att de har ju koll på dig varannan vecka och det é ju egentligen inte konstigt att mensen försvinner under den stress du har  haft med att proverna går upp och ner...

Jag träffade 2 gravida vänner igår.....och idag kom mensen ..IGEN....då brast det....tycker det é så j-a orättvist att det ska behöva ta tid efter att man har varit med om mola och graviditetsförbud...jag har inte valt att börja försöka bli gravid för 6 månader sen...jag valde det sommaren 2009....det känns hopplöst nu!!!!!

Förlåt att jag gnäller...jag vet att vissa av er inte ens får bli gravida ännu.......

Kraaam!!!!

• vombat

Ludvigsmamma du ska abslolut inte be om ursäkt. Det är ju det som är så bra med sånna här forum, man skriver det man känner. Och alla befinner vi oss i olika stadier. Själv har jag lämnat chocken och den största rädslan och ångesten bakom mig och befinner mig nu i ett stadie där jag vågar se fram emot att detta faktiskt kan vara över och den långa väntan över att ett år ska gå har kommit. Sen kommer jag vara där du är och längta till uteblivien mens, och sen oroar man sig för att man är gravid och allt som kan gå fel och sen oroar man sig för resten av sitt liv över de små barnen :)

Förresten har min mens kommit tillbaka nu så det är skönt!

Vanna -får du några svar?
    Lavinia: vad fick du för värde i måndags?

Kram

• Lavinia

Vombat: gårdagens värde blev 28. Inte så mycket sänkning från "drygt" 30 alltså. Som ni alla säger så vet jag att det minskar långsamt i slutet och så blir det ju med en konstant halveringstid. Det som är bekymmersamt är att att halveringstiden ökar för varje vecka (jag och maken har förstås lagt in värdena i en logaritmisk plot i excel . Nördigt, jag vet men något ska man ju roa sig med). När det sjönk från 112 till 63 på en vecka var halveringstiden ca 8 dagar. Förra veckan hade den ökat till ca 26 dagar och i och med detta värde är den uppe i 75 dagar... Så visst sjunker det men förutom att det går långsamt så går det ännu långsammare än det "borde göra". Du kan ju räkna på själv hur lång tid det tar med en halveringstid på 75 dagar...

Men...jag greppar om ett litet halmstrå. Lite tidigt att säga men det verkar som att min cysta har något slags periodiskt beteende. Den kändes första gången innan jul och fyra veckor senare gjorde den sig till känna igen. Dessutom blödde det ju innan jul och nu ca 40 dagar senare (vilket verkade vara min menscykeltid innan graviditeten) blöder det lite igen fast inte alls som en normal mens. Så det jag funderar på är om mensen har kommit tillbaka och om den i så fall drar med sig lite molarester så att värdet dyker igen. Hoppas hoppas det är så . Det får jag nog veta om ett par veckor då jag tar nästa prov.

• vanna

får fortsätta kämpa. Har nu fått en hypotyreos som följd av tyreoiditen Kan nog dröja innan jag blir gravid igen

• kasa01

Vanna, vad tråkigt!!! Vad är det för "tillfrisknads tid" om man säger så? kram

Lavinia, det där m cyctan, har ni kollat det? Jag fick en ganska stor cysta på ena äggstocken vid min första stimulering till IVF, (innan molan alltså) och den i sig producerar hormoner. Vet inte om det är just HCG, men ändå! det kan vara en ide att ta bort den, kanke hindrar den att värdet sjunker??? Till dina uträkningar vill jag bara tillägga att det verkar som att själva kurvan inte är fullt så logisk som du önskar Skrattande. Det kan gå mer platåvis, helt plötsligt kan man dyka för att sedan stanna av igen. Ungefär som en 7 åring, man har nyss köpt nya vinterkängor med minst 2 cm tillgodo, en månad senare är de för små! Då köper man nya som är 3 sm för stora, o dessa förblir förstora reten av vintern och pojken får skavsår... Tja du fattar... STOR KRAM!!!

Ludvigsmamma, din smärta är inte mindre för att andra har det värre! I så fall skulle vi alldrig kunna vara ledsna, för nånstans har någon det lite värre!!! Dessutom känner i alla fall jag mig ofta lättad efter en depp period, skriva här har hjälpt mig jätte mycket att bli av med klumparna i magen. STOR KRAM TILL DIG HJÄRTAT!!!

• Ludvigsmamma

Lycka är att det finns människor som ni!!!!

Tack snälla Kasa och Vombat för era ord...vad jag behövde dem!!!! <3

Vanna....Det é f-n inte sant!!!!! En extra stoooor Kraaaaam till dig!!!

Idag e jag på banan igen min älskling blev 3 år idag med magsjuka och allt....livet har sina goa stunder!!!

Kraaaaaaaam på er underbara människor!!!!

• Anonym (skräpmola)

Ett fint pluss på stickan i början av veckan blev ett missfall idag. SKIT, som ni andra så träffande har sagt i andra sammanhang. Det känns så djävulskt orättvist. Orolig blir man ju också, att ngt är fel...

Verkar som att flera av oss har motgång just nu, hoppas verklign att det vänder snart!

Kram till er alla.

Svar på tråden Mola/Druvbörd