Pralinbiten, bad kul att höra ifrå dig! MY GOD, har det alltå gått så lång tid... hjälp! Grattis till lilla gossen, vilken julklapp! härligt!
Lavinia, jag är glad att du slapp cellgifterna över jul... helt otroligt att det gått så lång tid, 8 månader. Jag sjönk som sagt också ganska långsamt, men jag kom ju ner till slut utan cellgifter. Hur det än blir för dig nu så tycker jag att du ska ifrågasätta om du får besked du inte är nöjd med. Jag har varit skitjobbig m alla mina läkare, ringt och begärt att få svar. För mig har det varit naturligt, jag är sån helt enkelt. Men det har även resulterat i att ett 1års förbud blev till ett 8 månaders förbud, alltså värt det för min del. Trist att du fått såna vidiga läkare, tyvärr verkar det vara gott om dem! Jag har haft turen att få i alla fall 2 bra läkare som lystnat på mig. Om du nu får 1 års förbud efter avslutad cellgiftsbehandling är det inte för att din bebis kan bli skadad av cellgifterna, utan för att de är rädda att ett stigande HCG pga graviditet kan orsaka att cancern kommer tillbaka. MAn ger tydligen cellgifter till kvinnor som fått missfall där hcg inte vill sjunka, och där förekommer inga förbud sedan. Alltså kanske du kan hitta nån läkare som kan titta på din situaion och se om det VERKLIGEN är nödvändigt m 1 år. Lider verkligen med dig, hoppas du snart kan få lite goda nyheter. Det är de verkligen värd! Stor kram!!!!
supermajsan, ludvigsmamma, vanna och alla ni andra, tack för era lyckönskningar! den 21'a fick jag en "blastosyst" tillbaka, den hade klarat sig fint, 100%! Så fick jag en blödning i måndags o trodde allt var kört, men den avstannade och har sedan lyst med sin frånvaro. Nu hoppas jag såklart att den bitigt sig fast, och tänker stanna i 8 månader till... Test datum har jag på måndag, så då får jag veta säkert. Tänk, för knappt 1 år sendan blev jag med "mola". Trodde aldrig att jag skulle komma igenom detta året, men det verkar faktiskt som att det har för avsikt att ta slut imorgon! Kommer INTE att sakna 2010, det är ett som är säkert.
Även jag bor i Stockholm, kommer gärna om det skulle bli nån träff av.
Stor kram till er alla!