vombat skrev 2010-11-15 13:35:45 följande:
Hej igen, livet är verkligen som en berg-och-dalbana....idag är det dock ganska bra. Efter att ha läst era inlägg Kasa och Skräpmola, var jag lite laddad idag när jag ringde läkaren för att kolla mitt prov och för att se om jag ska få cellgifter. Det hade sjunkit till 23 och jag har fått en ny läkare (tydligen experten på molor på KS), Ulrika J...nånting. Så jag fick en ny tid redan på onsdag för att träffa henne och diskutera saken. Eftersom det har varit strul med uppföljningen från min skrapning har jag ju inte tagit så många prover än, men hittills ser det ut som följande:
innan Skrapning: 375000
v.6 34
v.7 30
v.8 23
v.9 ?
Kasa -det låter jättejobbigt med IVF, hoppas verkligen att det ger lön för mödan.
Lavinia -hör av dig efter UL så vi får veta vad de säger. Alla mina kompisar är också gravida, två av mina närmsta vänner skulla få samma vecka som jag var beräknad :(
Hej Vombat!
Låter bra! tycker inte alls att de borde sätta in cellgifter, dina värden sjunker ju fint. Det kan vara så, att det segar sig ordentligt på slutet. Det är inte alls ovanligt, och jag ifrågasätter starkt din läkares beslut om cellgifter. Tycker det är lite obehagligt att det känns som att man kan mer än läkarna i vissa fall, men man blir väl lite av en expert på sin egen sjukdom kanske....
Ja, IVF är ingen dans på rosor. Får se vad som händer för oss. Man får väl säga som så i alla fall, att är det någontnig i livet som det verkligen är värt att kämpa för så är det ju barn.
Kramar till er alla!