Inlägg från: SuperMajjsan |Visa alla inlägg
  • SuperMajjsan

Mola/Druvbörd

Hej alla kämpar!

Tittar in och önskar er alla en bra påsk, med bra besked till er osm väntar!
    Epelino: Det kommer att ha sjunkit, nu är det din tur att ha tur!!

Tar mitt sista prov på tisdag Känns helt galet att cirkusen nästan är över...

Skriver inte så ofta längre men jag är inne nästan varje dag och ser hur det går för er!

Kram!!

• SuperMajjsan

Hej tjejer!

Nu har jag fått besked på mitt sista prov som jag tog igår och det var ju lika bra som det varit innan! 0,1 igen
    Nu har jag fått fritt fram och det är bara att köra! håll tummarna

Jag var inne och googlade på Charing Cross osm någon tipsade om och jag måste varmt rekommendera alla att gå in där! Det fanns massor av bra info och kändes så seriöst, så skynda in där och läs! Så skönt att hitta någonstans där det finns mer info!

Håller tummarna för er alla, ni kommer också att komma till målet!
    Vi kommer alla att få lyckan att hålla ett litet underverk i våra armar, det är jag övertygad om!

Jag kommer att fortsätta att hålla ögonen på tråden och följa er men jag har inte behovet att skriva av mig så mycket längre, men jag kommer nog tillbaka om jag blir gravid igen och behöver ert stöd

Anonym: Du som kanske hamnat där igen, jag har en misstanke om vem du är, jag tänker på dig och hoppas av hela mitt hjärta att det 'bara' är ett vanligt missfall och att du slipper denna sörja igen!

Massor av stora kramar!!!

• SuperMajjsan

Hej alla fina tjejer!

Ville bara titta in och förhoppningsvis strö lite lyckofrön hos er alla,
    jag blev ju 'släppt' av läkaren i mitten på april och igår fick jag ett positivt gravtest!

Fattar ingenting ännu och vågar absolut inte ta ut någon glädje i förskott så nu väntar jag spänt på att få komma tillbaka till läkaren och göra et VUL och få se så att allt är ok...

Ha en superkväll!
    Kram!!!

• SuperMajjsan

Hej tjejer!

Vad skönt att det går så bra för er alla, det verkar ju som att det går på rätt håll överallt!

Epelino, jag tycker at det verkar som om de flesta blir släppta liite tidigare när man har haft ett långt förbud framför sig.. håller tummarna för dte!

Pratade med sjukhuset igår och jag kommer inte att få göra ett VUL förrän första veckan i juni!! Läkaren är forskningsledig och då väntar dom.. fattar inte hur jag ska kunna vänta en hel månad på att få veta om det är samma skit igen eller det faktiskt är på riktigt denna gång! Blä...
    Kommer att vara i v 10 då... ganska sent för koll tycker jag..

• SuperMajjsan

Hej tjejer,

Had ehoppats kunna komma in och sprudla som Pralinbiten (STORT grattis förresten!)
    men tyvärr gick inte mitt VUL lika bra, visade en liten bebis som dött i v 7-8, och jag var i v 10, nästan 11 när VUL gjordes, så det blev en skrapning förra torsdagen för min del istället för att fira med alkofri champagne som vi hade hoppats på..
    Ljusglimten i det hela är att det var ett vanligt missfall och inte en ny mola vilket gör att vi får försöka direkt igen, men rekommendationen att vänta en mens...

Usch vad det käns trist... hade återigen kommit så pass långt att man började hoppas på att allt skulle gå bra och att det skulle bli vår tur nu...

Kram på er

• SuperMajjsan

Epelino, Jag måste säga att jag känner mig bättre än vad jag trodde att jag skulle göra..
    Jag och min man pratade härom dagen och vi känner samma sak, det är liksom inte en fråga OM vi kommer att fä fler barn, det handlar enbart om NÄR det blir det finns liksom inte att det inte skulle g¨å bra någon gång och jag kan gå igenom vad som helst för att det ska bli en liten till!
    Jag förstår helt och fullt dem som säger att dom inte vet om dom vågar försöka en gång till, om man orkar ännu ett bakslag, jag kommer att orka hur många som helst om det är det som krävs!

Nu väntar vi in en mens enl läkarens ord och åker till Italien på semester och dricker massor av vin, äter förbjudna osar och förbjuden salami och gör en bebis! BASTA!!

• SuperMajjsan

Hej alla tappra tjejer!

Skriver ju inte så mycket längre, det r så mycket annat som snurrar i livet men jag läser ibland!
    Undrar som alla ni andra vad som hänt med Epelino, hoppas att hon bara är trött på allt och att det inte beror på dåliga besked...

Alla ni som undra när tråden måste förlängas... det behövs inte längre, tre månadersspärren på trådar är borttagen och man kan ha en tråd hur länge som helst!

Kram på er alla och lycka till!

• SuperMajjsan

Hej alla fina kämpande tjejer!

Nu var det längesedanjag var här igen men behovet att skriva av sig avtar när man blivit 'frisk' och fått vara det ett tag...
    Kämpar fortfarande på efter mitt vanliga missfall i juni och hoppas nu att det ska ha tagit sig men vet inte.
    Snart ett och ett halvt år sedan jag fick min mola konstaterad men allt finns fortfarande som ett sår inuti och det ramlar lätt fram och blir jobbigt, inte så mycket molan isig men längtar efter en liten till...

Vombat: Jag gick hon Ulrika Joneborg på KS och hon är toppen! Jättegullig och det känns som att hon förstår hur jobbigt allt är! Man är inte bara en i mängden hos henne... så kände jag.
    Gick på alla uppföljningskoller hos henne och när jag fick bli gravid igen och blev det coh kom dit för att göra ett VUL för att se så att det var en vanlig grav och inte en ny mola fick jag veta att graviditeten hade avstannat coh att
    jag hade fått en missed abortion. Hon var uppriktigt ledsen att det inte gick bra och det kändes så skönt att hon faktiskt brydde sig.
     Då fick jag ta nytt HCG-prov efetrsom fostret var så pass litet att man hade svårt att säga säkert att det inte var en ny mola. Detta var en fredag coh jag skulle få svar dagen efter (vilket då blir svårt efetrsom det var en lördag) Kändes jättejobbigt att vänta ändå till på måndagen men hon sa bara att hon hade jour på förlossningen på lördag kväll så jag kunde ringa dit och be att få prata med henne så skulle ho fixa fram svaret. Så otroligt mycket värt att få göra det och för henne var det så självklart att jag skulle få göra det.
    Jag har känt mig väldigt trygg hos henne och hon tar sig tid att förklara.

Lycka till alla!
    Jag läser här ofta men skriver som sagt inte så mycket längre, men jag hoppar in när jag känner att jag kan tillföra något!

Kram på er!!!

• SuperMajjsan

Wass: Stort lycka till idag!  Jag tänker på dig kl 13 Hör av dig om hru det gick!

Liten uppdatering från mitt håll.... jag är också gravid igen! Är just nu v 6 och sitter och väntar på att läkaren skall ringa om en tid för UL.... hyfsat nojjig är man nu...

Jag är faktiskt inte så jätterädd för en mola denna gång, min rädsla ligger mer åt att det ska gå snett ändå..

• SuperMajjsan

Wass: Hur har det gått för dig??? Har tänkt massor... Kram på dig!

Vanna: Neeeej, vad ledsen jag blir för din skull... att livet skall vara så orättvist ibland... någon som inte fått en mola kunde väl fått ditt nya skräp.... åller alla tummar för att det går åt rätt håll snabbt och att du snart kan få försöka igen och att det tar sig snabbt denna gång.. Massor av kramar till dig med...

Jag sitter och vänar påmitt VUL nu, har fått en tid till den 22a.... hoppas nu att det blir en glad julklapp och att det inte blir dåligt besked igen.......

Kram på er alla!

Svar på tråden Mola/Druvbörd