Mola/Druvbörd
Hej alla!
Jag har följt er tråd sen jag kom hem från sös för drygt 2 veckor sedan, är så hemskt glad över allt jag kunnat läsa av era öden. Jag tror det finns många som jag, som läser och finner mycket tröst och stöd utan att för den saken skull delta. Vill att ni ska veta det, som skriver här. Tack!
Jag sitter som ni i skiten här, fick diagnoser komplett mola efter analys av skrapet som de tog i vecka 9+5. Min sambo och jag har förskt få barn i 2 år nu, ett misslycket ivf förra året och skulle just börja med behandling nr 2 när jag belv naturligt "gravid". Lycka var ju som ni kanske kan förstå enorm! Änligen funkade det! Jag mådde dock väldigt dåligt, och när man konstaterade att hjärtat inte slog och att mitt hcg låg runt 300 000 fick vi förklaringen. Alltås ingen bebis, och förmodligen förbud i 1 år eftersom jag hare en komplett mola. Detta har näst intill knäckt mig, efter all kamp med hormonreglering först upp sen ner, sprutor och sprej, systor o annat skit, kom nu detta. Eftersom vi inte kan får barn naturligt kan vi inte heller bara vänta ut detta, och försöka igen. Vet inte vad jag kommer att få för dom på huddinge idag, men om man lägger till mitt kärnlösa ägg i ekvationen "barnlös" vet jag inte vad lösningen kan bli. Finns det någon som har haft liknande erfarenhet?
Jag har försökt hitta info om sjunkande hcg värden utan framgång. Ja hade som sagt ca 300 000 innan skrap, 97 000 när jag åkte hem. 2 veckor sernare låg värdet på 1870. Läkaren sa att det var bra, men ville inte sia om framtden. Detta brukar i min värld av dåliga besked inte båda gott. Skulle uppskatta om någon ville dela med sig av hur era värden legat den första tiden?
kramar till er alla....