Lavinia skrev 2011-05-01 13:51:38 följande:
Hej!
Har en tung period. Orkar inte ta allt i detalj mer än nedan. Men vill ändå kommentera vad du skrev Kasa. Som ni vet är det otroligt tungt att höra när andra blir gravida. Även om ni här förtjänar det mer än kanske någon så är det ändå inget undantag. Jag får helt enkelt en klump i magen för var och en av era graviditeter och försöker därmed att inte läsa här så ofta längre. Ledsen, men så är det bara. Men det är svårt, för det är här man fått den bästa stöttningen och jag undrar också hur det går för Vombat. Vombat, hur mår du?
nöjd med svaret.
Jag misstänkte nästan det... Jag förstår dig, verkligen. Du har fått stå ut med detta aldeles för lång tid nu, tror bara Epelino är den som behövt kämpla så länge, och hon är nog tyvärr inte längre med oss... För mig har det nu gått väl över året sen jag opererade ut min mola, kanske är det dags för oss "gamlingar" att hitta ett annat forum? Jag har både känt glädje och sorg över gravidbeskeden i tråden, skönt att veta att det finns en tid efter, samtidigt som det är jobbigt att andra blir gravida när man själv inte kan eller får. Nu har det ju blivigt nästan ett övertag av gamla molor här, och fler som kommit vidare än de som faktiskt är sjuka fortfarande. Jag lämnar gärna plats för er, det är viktigare att ni får ett ställe där sorgen och kampen kan få råda, ni behöver detta likosm jag gjorde för ett år sedan.
Tycker du ska bråka tills du får din vilja igenom. Det låter som att du har tillräckligt med bakgrundsinformation för att kunna få påverkar beslutet, det är ditt liv och din kropp! Det som är kvar i livmodern, kan det vara en polyp? Hur har de annalyserat den, är de säkra på att det är från molan? Känns ju helt meningslöst att försöka suga ut en polyp. Jag är ju ingen läkare, men vad jag förstår kan man inte via VUL säga exakt vad det är man ser.
Stor kram vännen.