Mola/Druvbörd
Supermajsa; det blev inget denna gången.. Var dum nog att testa på födelsedagen (tänker att det kunde blivigt den allra bästa födelsedags presenten) men det blev ett minus. Testade igen några dar senare för säkerhets skull.
Skräpmola, jag gick hos en psykolog efter molan, och några gånger i höstas, kanske var 3'e vecka. De sissta gångerna hade vi bara telefon kontakt, han tyckte jag var "frisk", medans jag sa att jag inte kände mig tillbaka riktigt ännu. Han skulle ringa igen, men gjorde aldrig det. Förtroendet brast lite där, så jag kommer nog inte ringa dem igen. Jag mådde ju mycket bättre eftersom väntan äntligen var över från molan, men nu efter 3 misslyckade IVF försök är det ju nya "mörker" som drar om man säger då... Kuratorn gav inte så mycket tyvärr.
Lindah, just har jag dragit mig undan lite. Alla mina närmaste har ju familj, småbarn som pratet gärna centreras kring. 3 av mina bästa vänner (alla har fått minst 1 barn under den tid vi kämpat, en 2) ska dessutom gifta sig tillsammans i sommar, så jag känner att jag står lite utanför deras liv just nu. Jag o sambon har brutit vår förloning, fick vänta så länge eftersom vi ville skaffa barn först, och nu har sorgen tagit över vår relation o vad som händer m oss vet vi inte. Vill inte gifta mig under behandling, eller gravid, och vill inte sjkuta upp ivf fösöken ytterligare heller. Hela livet är liksom på vänt. Vill lägga ner min verksamhet, men kan inte söka nytt jobb just, är borta en del pga alla läkarbesök, samt att jag inte mår så bra. svårt läge...