Mola/Druvbörd
Lavinia, fy FAAAAAAAAAAAAAAAAN...
Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva... Önskar jag kunde säga något som fick allt att försvinna.... Jag känner med dig och jag tänker på dig! Ingen är värd det här, ingen av oss och självklart inte du heller. Liten liten tröst kan ävndå vara att denna cancer form är så nära 100% botbar som man kan komma. Hoppas du ändå kan få njuta av julen.
Ang semester o sånt, kan man inte sjukskriva sig om man blir sjuk på semestern? Jag är egenföretagare och har ingen ersättning (försäkringskassa passade på att nolla mig när jag mådde som sämst!) så jag är inte säker på hur det fungerar, men har för mig att nån i min närhet pratat om det.
Känner igen mig i din uträkning, tror att jag är ett ännu större unikum dock... Jag o min sambo kan inte få barn, så molan var liksom ett omöjligt fall. Håller ju som de flesta vet på m IVF nu, hans simmare saknar akrosomer o kan inte ta sig in i ägget själva. Vad är då oddsen för att TVÅ ska ta sig in, och att ägget just då skulle sakna kärna!?!?!? Typ 0. Har dock klarat mig (hittills) utan cellgifter så jag antar att jag ska vara rätt glad ändå.
Tack Vanna o SuperMajjsan, ja jag hoppas verkligen på mitt lilla ägg. Skulle det funka nu skulle det vara nästa på året sen jag blev "gravid" med molan. Känns som att den har fått ta tillräckligt av mitt liv nu!
Stor kram till alla