• Svar på tråden Mola/Druvbörd
  • wass

Har inte sovit en blund inatt. kl: 13 ultraljud på Ks, hjärtslag eller ej

Kram alla

• Bumblebina
    wass skrev 2010-12-01 08:01:51 följande:

Har inte sovit en blund inatt. kl: 13 ultraljud på Ks, hjärtslag eller ej

Kram alla

Lycka till!
  • SuperMajjsan

Wass: Stort lycka till idag!  Jag tänker på dig kl 13 Hör av dig om hru det gick!

Liten uppdatering från mitt håll.... jag är också gravid igen! Är just nu v 6 och sitter och väntar på att läkaren skall ringa om en tid för UL.... hyfsat nojjig är man nu...

Jag är faktiskt inte så jätterädd för en mola denna gång, min rädsla ligger mer åt att det ska gå snett ändå..

• Ludvigsmamma

Lycka till nu Wass!!!

Och vad härligt SuperMajjsan!! Du ska se att den här gången kommer allt gå bra!!!

• Bumblebina
    SuperMajjsan skrev 2010-12-01 08:58:53 följande:
    Wass: Stort lycka till idag!  Jag tänker på dig kl 13 Hör av dig om hru det gick!

Liten uppdatering från mitt håll.... jag är också gravid igen! Är just nu v 6 och sitter och väntar på att läkaren skall ringa om en tid för UL.... hyfsat nojjig är man nu...

Jag är faktiskt inte så jätterädd för en mola denna gång, min rädsla ligger mer åt att det ska gå snett ändå..
    Jag vågar mig iaf på ett grattis! Jag har full förståelse för att du är nojjig... Håller tummar och tår för att allt går vägen!
  • Shirin

Hoppas ni fått positiva besked nu Wass!

• Shirin

Supermajjsan, hoppas du får tid för UL snart och att du får se lilla hjärtat och höra att allt är som det ska  :)

• vombat

Hej tjejer! Nu var det ett tag sedan jag skrev och det beror på att jag varken har vetat ut eller in. Ena dan diskuterar jag cellgifter med läkaren och andra dagen ska vi avvakta lite till. Mitt värde gick från 23 till 24 och tillbaka till 23 (jag tar prover varje vecka), så läkaren misstänkte att jag nått en platå, så vi skulle ge det ett test till och sen bestämma tider för cellgifter etc. men idag fick jag beskedet att det gått ned till 16! Inte kanske den minskning som jag hade hoppats, men ändå. Så vi bestämde att jag skulle vänta ett prov till igen för att se vad det visar.... det är väldigt psykiskt jobbigt med all denna väntan, man har dubbla hjärtslag varje gång man ska få reda på värdet. Passade även på att fråga om vilken typ av behandling jag kommer att få om det inte går ned nästa vecka. Och jag skulle inte få någon engångsdos utan spruta varannan dag i en vecka och sen ny mätning. Så håller man på tills värdet är nere på normal nivå + 2 veckor i förebyggande syfte. Om det blir så, så är julen förstörd :( Samt en vecka sjukskrivning minst, som jag inte ser fram emot. Så fortsätt hålla era tummar för att jag slipper.

lavinia: hur går det för dig? Har du tagit nya prover sedan cellgiftssprutan? Går de ned som de ska, jag håller min tummar!

wass och supermajsan: Åh så roligt!!! Klart allt kommer gå jättebra!!

Skräpmola: nu är du så nära, grattis. jag längtar också dit!

bela00: stort grattis!!

Vanna: håller alla tummar för att mensen kommer snart!

Kasa: Hoppas på mens och ägg som går att frysa så det snart kan bli bebis.

Ludvigsmamma: Hoppas du får den bästa julklappen man kan få!

Kramar till er alla, hoppas jag inte har glömt någon.

• wass

Hej alla, tack för er tanke! 
    Det va ett litet hjärtslag som slog allt såg bra ut en liten bebis på 9v , MEN dom hittade något annat som kunde tyda på en muskelknuta, cysta eller att jag har väntat tvillingar och att den ene inte har klarat sig, det va svårt att se. Skall åter på fredag för att göra ett större ultraljud. Ska man våga hoppas & vara glad? 

Grattis superMajsan , bli så glad för din skull.

Kram alla för ert stöd idag

• Anonym (skräpmola)

Instämmer till fullo i Vombats sammanställning med lyckönskningar och hållna tummar! Kommer tänka särskilt på dig de närmsta veckorna Vombat, jag hoppas verkligen att dina värden fortsätter att sjunka av sig självt.

Till dig Bela måste jag säga tack för att du delade med dig, det kändes bättre att få höra att det fungerat direkt för dig, då finns det ju hopp för mig med Glad

Kram till er alla

Svar på tråden Mola/Druvbörd