• Svar på tråden Mola/Druvbörd
  • Ludvigsmamma
    vanna skrev 2010-11-03 18:34:41 följande:
    Vad tråkigt Kasa .. lider verkligen med dig.
    Kommer du få fortsatt hjälp att bli gravid? Hoppas det går vägen, du som fått vänta så

Själv har jag nån konstig sorts mens.. eller ja sammma som jag haft de senaste två månaderna. Ngr droppar och oootrolig smärta. Betyder säkert att kroppen är på gång .. men kanske slemhinnorna inte är tjocka nog?!

Ludvigsmamma - Glandin 25, vad var det var nu igen`?  hjälper det att bli gravid?

kramar till er alla
    Glandin 25 ska tydligen hjälpa en att få tjockare slemhinna så ägget ska ha lättare att fästa...man kan ju alltid hoppas!!!!
  • kasa01
    Ludvigsmamma skrev 2010-11-03 14:39:08 följande:
    men Kasa...det va ju din tur nu ju!!!
    När man hör din berättelse så undrar man varför man gnäller för...jag har ju min älskade Ludvig som snart blir 3.

Vet inte hur många försök ni gjort och vet att det inte é nån tröst just nu, men en av mina nära vänner de försökte många år och 5 IVF innan det lyckades...sen blev de gravida igen innan det första barnet hunnit blivit 1 på naturlig väg så nu har de 2 mirakel där hemma!

Största kramen till dig Kasa!!!!!
    TACK!
    Jag vet inte vad jag gjort för att förtjäna detta. Vi har verkligen iget flyt min sambo o jag. Det värsta är ju att man blir äldre, och det blir svårare för varje misslyckat försök.
    Vi har försökt i snart 3 år, men molan stal ju näste ett år bara den. Har bara hunnit göra 2 IVF försök, och änn ger vi inte upp.

I morgon får jag veta vad om händer härnäst. Jag hoppas att vi kan göra ett försök i December med de ägg som frusits ner. Alla klarar dock inte upptinings processen, så det är inte säkert att det går, eller att det finns tider för mig. Annrs har vi ett 3'e och sista försök, förmodligen nån gång under februari. Då måste jag börja om m sprutor, hela baletten.

Kramar till alla
  • Anonym (skräpmola)

Kasa, jag hoppas du fått goda besked idag!

Linn, jag vet att det inte är lätt, men försök o inte jämföra den resa ni ska göra med den graviditet som borde ha varit. Jag tror att du kommer att kunna njuta av resan o tiden tillsammans med sambon då. Att resa bort kan ju även vara ett tillfälle att både få vara ledsna och glada tillsammans.

Jag har precis fått det glädjande beskedet att mitt sista hcg prov blir i mitten av dec, sen är jag fri att börja om med barnverkstan! Längtar.

Kram till er alla molor

• vombat

Var på mitt första återbesök igår. Han kunde inte se något  konstigt på VUL, så det var ju positivt. Jag har dock börjat må illa igen vilket inte alls känns bra för jag kan inte komma på någon annan anledning till att jag skulle göra det än att hcg har stigit igen... :( Ska få svar på tisdag. Jag vet inte riktigt hur högt det måste vara för att man ska känna sig illamående och om det är möjligt att det går upp så mycket på en vecka. Förra blodprovet var på 34.  Blir en lång väntan till tisdag.....

Grattis skräpmola till ditt positiva besked! :)

• vanna

var inte orolig vombat .. finns säkert flera anledningar till illamående. Hormonerna i kroppen är inte alltid lätta att förstå sig på. Jag brukar må illa innan mens, så..
    hoppas det går bra på tisadag. ska hålla tummarna för dig{#emotions_dlg.flower}

kramar Vanna

• Shirin

Lider med dig Kasa =/
    Ändå tycker jag att du på nåt sätt förmedlar en positiv inställning och det måste bero på den starka kvinna du är!
    Hoppas det vill sig bättre vid nästa försök

Stor kram!

• Shirin
    vanna skrev 2010-11-02 19:00:27 följande:
    känns piss! Har fått liten blödning idag .. antagligen mens.. gravtest visar inget iaf! Men det beror väl på att mensen inte kommit tillbaka ännu. Jag väntar ihjäl mig Skrikandes

Om jag inte får normal menstrationscykel snart så vet jag inte vad jag gör! Tänker kontakta gyn och se vad de kan göra för mig ...
    nytt försök nästa ägglossning..
    konstigt att det visar utslag på ÄL, men ingen mens?!

hoppas alla Ni andra "molor" har det bra .. och grattis än en gång Shirin, jag värms av Er glädje Hjärta

kramar
    Tack så mycket Vanna!
    Irriterande att mensen krånglar för dig, tycker den borde skärpa till sig nu!
    Tur att du har ÄL iallafall, vore nog tråkigare med mens och ingen ÄL! OM man nu ska se det på nåt positivt sätt..:) Hoppas ni lyckas vid nästa ÄL! Hjärta
  • Shirin
    crossfit skrev 2010-11-02 19:43:24 följande:
    Hej alla här i Mola tråden.
    Jag har drabbats av tre molor i rad. Hade helt gett upp tanken på att kunna få barn. Ville inte ens utsätta mig för risken att drabbas av ytterligare en mola.
    Nu är jag trots det gravid. . Är i v26 nu och allt ser bra ut.
    Önskar er alla här massor av lycka. Uppenbarligen ska man inte ge upp hoppet.
    Kramar till er alla.
    Tre molor i rad önskar jag inte ens min värsta fiende...inte två i rad heller för den delen, men herregud. Detta borde ingen behöva vara med om!
    Vad underbart att höra att du lyckats bli gravid!
    Stor kram till dig :)
  • kasa01
    Shirin skrev 2010-11-07 10:25:56 följande:
    Lider med dig Kasa =/
    Ändå tycker jag att du på nåt sätt förmedlar en positiv inställning och det måste bero på den starka kvinna du är!
    Hoppas det vill sig bättre vid nästa försök

Stor kram!
    Tack rara! Vissa dar är man stark, andra inte så värst.. Jag föröker tänkte possitivt, jag har ju ännu goda chanser att bli gravid. De finns de som gjort närmare 10 IVF försök, då är det kanske dags att krisa på riktigt.

Vi kommer att satsa på ett försök i december, dock är det inte alls säkert att det blir något. De ska i så fall "plantera" det ägg som är odlat 5 dygn, o om det inte klarar upptiningen går vi miste om den cykeln. Men men, det finns en chans i alla fall.

Vanna, jag lider med dig... Det verkar ju som att du har ägglossning, och det är ju det som är viktigt. Vet att jag har skrivigt detta förut, men det finns alltså medicin som man kan få om man inte har ägglossning. Om du är orolig kan du ju tala m din läkare om det. Hur läng sen vad det du skrapades?

Kramar till alla,
  • vanna

kasa - det var sista januari jag skrapades .. och ägglossningen verkar som sagt funka! Min syster säger att det kan bero på sammanväxtningar, ärr i livmoderhalsen.. typ som endometrios och aschermans syndrom?! Ska ta upp det med läkaren på fredag .. har telefontid då!

kram alla!

Svar på tråden Mola/Druvbörd