Linn03 skrev 2010-10-24 14:15:27 följande:
Tack för varmt välkomnande in i detta forum - det känns väldigt bra i den tunga tillvaron.
Jag börjar nu hämta mig lite efter mitt fått beskedet om partiell mola för några dagar sedan. Jag har fått tid för uppföljning hos min gynekolog imorgon. Detta är ett möte som jag just nu fasar för då jag inte orkar höra sanningen. Jag tänkte ta med mig min sambo då jag inte orkar höra alla tråkigheter själv.
Jag gjorde ett graviditestest igår och det var negativt vilket kändes bra. För nog borde jag kunna tolka det som om min hgc-nivå ändå är under 20?
Jag har ännu inte orkat prata med mina vänner om vad som hänt då jag håller modet uppe genom att nog bortse från sanningen just nu. Min bäst kompis väntar barn och vi skulle ha varit i ungefär samma vecka om allt hade gått bra för mig. Jag skulle så gärna vilja glädjas med henne men jag har så svårt att hantera min känslor angående detta. Framför allt så kändes det ännu svårare efter det att jag fick beskedet om molan... Är det någon annan här som haft liknande känslor?
Söndagskram till alla läsare!
Hej Linn03!
Som alla andra säger skit att du fått mola men vad skönt att du hittat hit!
Första tiden é skit jobbig..och jag visste inte hur jag skulle komma ur det...men det vänder..visst kan det göra ont fortfarande men nu längtar jag efter den bebis som nån gång ska flytta in i min mage.
Jag fick réda på min partiella mola på rutin ultraljudet i vecka 18...en av mina kompisar (ingen av mina närmsta) va beräknad att få barn två dagar före mig. Jag la över all min ångest på henne...dvs jag kunde inte träffa henne och jag fick ont i magen varje gång hon hörde av sig. En av mina nära vänner fick en flicka två månader innan jag skulle ha..men där var det inte lika jobbigt..jo förresten..de första veckorna var skit jobbiga!!!
Hur som helst när jag kom till dagen vår bebis var planerad så började det släppa det hade gått en tid och jag närmade mig att få bli gravid igen!
Det é inte konstigt att man känner så..det é en stor sorg att få missfall..men det här é inte enbart ett missfall det é så mycket mer...
Nu har mina vänner börjat bli gravida igen och jag som skulle ha haft en 6 månaders bebis har fortfarande inte kommit med i gravid ligan..men det kommer!
Jag hoppas dina värden går ner fort och att du snart kan börja må bättre!!!!
Kraaaaaaaam!