Lavinia skrev 2010-11-13 12:12:29 följande:
Kasa: Jag är ingenjör, jag räknar på allt och väntar mig dessvärre också att det ska finnas en halveringstid på HCG liksom på alla läkemedelssubstanser jag jobbar med . Oj så dumt!
Fick prata med läkaren igår som, liksom jag, ville titta med ultraljud på tisdag. Bra! Kanske också ny lungröntgen. Då får jag också svar på nytt HCG från måndagen. Hon "varnade" också för att det kunde bli en ny, tredje skrapning. Men som du säger Kasa ska jag föreslå abortpiller. Har tänkt att det borde ju finnas något sådant men inte kommit att tänka på abortpiller.
Undrar varför man bara gör lungröntgen. Visst verkar det vara där de sätter sig oftast men borde man inte kolla lever och hjärna också i detta läge?
Hur "svårt" är det att övertyga läkare om att få göra en IVF förresten? Antar att man lägger något halvår bara på utredning dessutom? Ibland tänker jag att om man får göra en IVF är man ju säker på att inte få en mola till iaf. Om det inte går som för dig då Kasa.... När får du göra ett nytt försök?
Haha, tja räkna på
Kanske blir du glatt överraskad i stället
Jag fick göra lung o hjärn röntgen... Tror dom kollar lever om hcg stiger, specielt om man får cellgifter. Till mig sa det att man inte ville leta cancer i blindo, utan att man såpass säkert vet att hcg är en god nog indikator på om man är frisk eller ej...
Ang IVF är det lite olika. Jag o min sambo ställdes i kö efter utredning som tog ca 3 månader. Man kunde ganska snabt konstatera att vi skulle få mycket svårt att få barn eftersom min sambo's spermier saknar ett ämne. Inte alla, men alltför många. Kön om du bor i stockholm är på ca 8 månader. Man säger över ett år, men det är mest för att skrämma bort folk tror jag... Annars kan man ju välja en privat klinik, o då gör man ju som man vill.