Läkarbesök idag på "rätt" sjukhus. Nytt Vul en vecka efter skrapningen visade en tom livmoder och en slemhinna med tjocklek 0,16 mm (sa mig inget) men coolt att få se. De närmaste veckorna är det blodprover, lungröntgen och uppföljningsmöten, as you know.
De närmaste dagarna kommer provresultaten från patologen... komplett eller partiell??? Nervös väntan. Ska jag gråta eller skratta? Varför inte både och. Redo för en duell!!??!
(inspirerat av valduellerna på TV):
Vägrar låta molan bryta ner mig. Är sjukligt positiv och förväntar mig att det var en partriell mola som inte har något i mig att göra, lämna min kropp i fred! Jag är övertygad om att 2 spermier med skarp målriktning och tävlingsinstinkt har attackerat mitt stackars lilla ägg och målkameran visar det omöjliga: oavgjort, två vinnare eller totala förlorare. Ett val kan inte bli oavgjort, eller?
Min kamp mot molan/tumören/cancern/slumpen/tävlingsinriktade spermier. Målinriktad? Skyddsmekanism för att orka? Skräckslagen? Om 8 veckor blir det en semestervecka med sol och bad då ska baske mig hcg värdet vara nere på 5 och hör sen jävla skräpmola (lånar uttrycket som är fantastiskt passande)! På semestern ska jag knapra p-piller och skåla i bubbel att det var två spermier som gjorde det alla trodde var omöjligt, träffade ägget på samma hundradel och blidade en ofarlig druvklase. Du, Molan, har inget med framtiden att göra! Din verklighet är osäker, smärtsam och ofruktbar. I min värld leder nästa målgång till en frisk bebis och två lyckliga föräldrar. Visst har jag er andra på min sida?
Vem vann duellen?
Länken leder till ett klipp ur Family Guy visar Stewie-spermiens kamp mot sina tusenbröder (varning för skratt)
">
Inte för att förringa allvaret i att ha en Mola bara mitt sätt att bemästra, kämpa och blanda tårar med skratt. Systrar om ni kan och vill skratta med din partner, gråt med din partner, duellera tillsammans mot Molan.
Berätta gärna din bemästrande historia.