• Svar på tråden Mola/Druvbörd
  • Ludvigsmamma
    vanna skrev 2010-08-27 11:56:35 följande:
    ps .. har skapat en ny tråd som heter .. vill bli gravid men kroppen vill inte ..
    kom gärna in och skriv där! Man kan ju åxå säga att den heter . vill bli gravid med DOKTORN vill inte!! =) så har det ju varit ett tag .. nu får ju jag bli gravid MEN kan inte!

Kram på er!
    Vad jobbigt för dig Vanna!!!!! Vet paniken då min mens inte kom tillbaka direkt efter skrapningen efter molan...det tog fyra månader men det var så psykiskt påfrestande. hoppas din kommer tillbaka snart!  
    Mitt förbud hävdes för en månad sen och vi har börjat att försöka få vår efterlängtade tvåa...men inte än...hoppas snart...man har ju väntat länge nu....

Kram på er alla och lycka till med + alla ni som fått förbudet hävt!
  • vanna

hoppas hoppas Ludvigsmamma!!! Nu får ni ligga i lite extra =) Tur att ni "vilat" länge nu så kanske suget är desto större :D

kramar

• Anonym (skräpmola)

Här kommer en till som har drabbats av mola för knappt 2 månader sedan.Det var min första graviditet och den upptäcktes i vecka 13, precis när vi börjat slappna av... Har följt denna tråd sen dess och fått mycket bra tips på faktasidor osv. De läkare jag har träffat har tyvärr inte kunnat svara på någonting känns det som! Så alla ni som skriver här har betytt jättemkt. Har även känts bra att läsa om er som det gått bra för i nästa försök.

Jag var först i min vänkrets med att ens försöka bli gravid men nu efter allt som hänt mig har alla hängt på vilket känns så oerhört jobbigt just nu när jag inte får. Det gör så ont i hela mig varje gång vi träffas och de pratar om sina förhoppningar, har grym ångest för att någon av dem närsomhelst ska berätta att hon är gravid. Känner mig samtidigt hemsk för att jag inte bara kan glädjas för deras skull!

Tack för att ni finns!

• vanna

Välkommen Anonym (skräpmola)!! Neeej du ska inte känna dig hemsk för att du har svårt att glädjas .. edt är fullkomligt normalt! Har själv känt så och det går över jag lovar =) Man behöver antagligen få känna så just när man  gått igenom nåt så hemskt! Gick hos kurator ett tag för att få ur mig allt .. hon var duktig och sa till mig att jag måste få känna så!  
    kramar till dig! Vet vad du går igenom :(

• Thelonius

Nu är cellgiftsbehandlingarna färdiga för min del. Det blev varannan vecka fem dagar i rad i sju månader. Jag har ångest över hcg vid varje provtagning men jag blir piggare och piggare för varje dag. Börjar jobba den 19/9 och ser verkligen fram emot att få tillbaka mitt gamla liv.

Kram på er alla kämpar!

• kasa01

Hej Alla!
    Vill verkligen inte att tråden ska försvinna, är det någon som vet hur man förnyar? Detta är ju den tredje omgången på samma tråd, det känns som att behovet för den inte minskar.
    Wanna, tycker också att det är konstigt att din mens inte kommer. Det finns medecin som stimulerar ägglostning, men vet inte om man  vill unvika det för "oss" molor. Annars vet ja att sex också stimulerar det, så testa!
    Jag har äntligen efter 6 månader fått ner mina värden. Har tjatat mig till att få börja ny IVF i höst, och fått igenom det Skrattande. Risken att jag får cancer om mina graviditets hormoner stiger kommer ändå alltid finnas (eftersom jag hade komplett mola), jag tror inte på det där med 1 år. Kroppen vet ju inte att det gått ett år eller ej, det är bara rekomendationer eftersom ingen riktigt vet. Har lyckats få överläkaren på huddinge att konsultera "överkukkun" på molor som tydligen jobbar på StGöran. Skam den som ger sig!
    kramar o kraft till er alla medsystrar

• Shirin
    vanna skrev 2010-08-11 19:44:02 följande:
    Tråkigt att höra Flisan .. styrka och mod till dig.

JAG ÄR FRISKFÖRKLARAD!!!!!!!!! Läkaren ringde en dag när jag jobbade .. hade i en annan telefon ett viktigt jobbsamtal, så jag var tvungen att neka två gånger! Sedan ringde det inte mer .. jag jobbade hela kvällen utan att få veta vad doktorn skulle säga .. när jag sedan kom hem vid elva väntade min make på mig vid dörren och gav mig detta glädjande besked!!

Lite konstigt att de sa detta till honom, de brukar ju vara så noga med att berätta för mig .. MEN jag är glad att fått vetaGlad

Känns konstigt .. ska jag nu inte ta ngr fler prover alls .. jag hann ju inte svara eftersom jag inte var den som fick samtalet. Hur var det föär er andra som är "friska"?

Det jobbiga är att nu när jag får bli gravid kan jag inte ... jag har inte fått tillbaka min mens ännu. Hur länge tycker ni att  jag ska vänta med att söka kvinnokliniken? Jag skrapades 31 januari .. slutade med p-piller i början på maj. Alltså gått 4 månader sedan p-piller..

vanna
    Vad skönt att höra Vanna! Hoppas att din mens kommer tillbaka snart :)
    I Juli hade det gått 6 månader sen jag skrapades, alltså tyckte jag att graviditetsförbudet uoohävt då, men i slutet av Juli fick jag hem ett brev där det stod att jag ska göra ett sista blodprov i början av Aug och sedan ringer min läkare mig och friskförklarar mig (om värdet fortfarande var bra som det varit under hela tiden).

Jag har inte hört nånting från min läkare än, trots att det snart gått en månad sen jag lämnade blodprovet, men IDAG fick jag ett brev igen där det stod att informationen i förra brevet var felaktigt, att de vill att jag ska ta ytterligare 2 blodproer inom 6 månader, alltså ett var tredje månad för att sedan friskförklaras om de fortfarande ser bra ut..
    Tycker det är lite konstigt med tanke på att jag "bara" hade partiell mola och mina värden varit bra sen dag ett efter skrapningen. Men men, det kunde ha varit värre. Lite tråkigt med felaktig information bara..
  • vanna

verkligen tråkigt Shirin! men jag blev mer förvånad än glad då jag friskförklarades .. för till mig sa de precis så att det skulle glesas ut succesivt och att jag skulle ta två prover sista halvåret med! Men nu behöver jag inte följas upp alls?! Min mens lyser med sin frånvaro =( nästa vecka har jag bokat en telefontid med läkaren .. ska samla alla mina frågetecken och peppra henne =)

kram

• Ludvigsmamma
    vanna skrev 2010-08-31 20:33:12 följande:
    verkligen tråkigt Shirin! men jag blev mer förvånad än glad då jag friskförklarades .. för till mig sa de precis så att det skulle glesas ut succesivt och att jag skulle ta två prover sista halvåret med! Men nu behöver jag inte följas upp alls?! Min mens lyser med sin frånvaro =( nästa vecka har jag bokat en telefontid med läkaren .. ska samla alla mina frågetecken och peppra henne =)

kram
    Ja nu får de faktiskt kolla upp dig!!!!!!!! Kraaam!
  • SuperMajjsan

Hej alla tappra tjejer!

Skriver ju inte så mycket längre, det r så mycket annat som snurrar i livet men jag läser ibland!
    Undrar som alla ni andra vad som hänt med Epelino, hoppas att hon bara är trött på allt och att det inte beror på dåliga besked...

Alla ni som undra när tråden måste förlängas... det behövs inte längre, tre månadersspärren på trådar är borttagen och man kan ha en tråd hur länge som helst!

Kram på er alla och lycka till!

Svar på tråden Mola/Druvbörd