• Svar på tråden Mola/Druvbörd
  • vombat

Ser att mina värden hamnade jättesnett (så såg det inte ut när jag skrev), men jag hoppas du fattar :) Själva skrapningen gjorde jag 20 september.

• Anonym (skräpmola)

Hej på er

Hoppas på att ni alla har haft en fin helg. En enorm lättnad att läsa om era värden Vombat o Lavinia, har tänkt mkt på er trots att ni är två för mig helt okända människor!

Själv försöker jag att inte hoppas för mkt på att det ska bli ett + på stickan denna månad men kan ändå inte låta bli att känna efter kroppens signaler. Frustrerande att inte veta om det kommer vara som förra gången, då "visste" jag att jag var gravid bara några dagar efter äl, men nu minns jag inte hur det kändes och ingenting säger ju att det kommer att vara samma sak nu som då. Är verkligen jättedålig på att vänta!

kram

• Ludvigsmamma

Hej alla kämpare!!!!

Vad härligt att höra att värdena sjunker Lavinia!

Vombat...fy i h-e för att springa varje vecka, hoppas du snart e nere på en gång i månaden!!!!

Jag bara visste precis som du skräpmola att jag var gravid förra gången...nu é vi inne på försök 6 och har inte använt äl stickor, glandin eller annat..men  vi har varit på semester påTeneriffa över ägglossningen och jag har varit väldigt avslappnad så jag hoppas det blir en liten Teneriffa unge!!!!!...tiden får utvisa...

Kasa.. skickar lite extra fästlim till ditt ägg !!!

Vanna...Kraam!

Vill nu se värden sjunka för er som kämpar och + för oss som kämpar på nytt....

Kram på er alla molor!!!

Shirin Wass och Supermajsan hur går det för er...???

• kasa01

Då sitter man snopen här igen då... Fick aldrig nån "glad gubbe" på ÄL stickorna, så det blir inget för mig denna månad. Är så arg, ledsen, frustrerad och allmät besviken att jag inte vet vad jag ska göra med alla dessa negativa känslor. HATAR DET HÄR!!! Räcker det inte m att jag måste hålla på m IVF, ska allt i hela denna förbannade skit värld hindra mig från att bli gravid??? Nästa gång blir det på en helg eftersom jag backar en till två dagar per cykel, odenna gång borde varit idag om testerna behagat göra utslag. Är så in i h-vete less på detta, less på att vara hoppfull, less på att bygga upp förväntningar när man bara vill skrika, less på att behöva leva och jobba under detta spindelnät av hinder och problem som bara vill växa sig till en stor klump i magen. Jag kan aldrig planera någonting för jag kanske kommer att göra en benandling, kanske kommer att få ett ägg tillbaka, kanske måste till sjukhuset.... Till slut har det gått ett år av kansken och ingenting händer utan att man har ytterligare ett år av kansken som hindra ens liv/jobb/ vardag/mentala välbefinnande... pisspisspisspisssss

• Ludvigsmamma

Fick brev idag om att jag inte behöver göra sista provet...jag är nu friskförklarad!!!

Kasa...jag kan bara tänka mig hur du mår...vet ju hur jobbigt jag tycker de här 6 månaderna varit och det é ju ingenting jämfört med vad du har gått igenom! Största kramen av de alla till dig!!!

• vombat

Paniiiik! Just som värdena går ned så kommer nästa grej. Min mens som har varit som klockan både innan molan och även efter skrapning är nu en vecka sen! Man är ju inte sen att dra slutsatsen att det beror på att molan är tillbaka eller ännu värre att man har blivit gravid trots förbud. Vi har iofs skyddat oss med kondom och kollat att inget har spruckit efter, men ändå. Det är "bara" 98% säkerhet, mer sannolikt än att få mola.... vet inte vad de skulle göra om man blev gravid, kanske framtvinga en abort för min säkerhets skull och sen börja om med alla provtagningar och cellgifter?!? Och sen ytterligare graviditetsförbud på det...... någon som vet vad de gör? Någon annan som blivit av med mensen sen den kommit tillbaka efter skrap? Och vet vad det berodde på?

Kasa :( Man har nog med sin egen sorg, men det du går igenom lämnar ingen oberörd. Du förtjänar så att få lägga detta bakom dig och få bli gravid!

Ludvigsmamma stort grattis! :)
    Kram

• kasa01

vombat, men OJ!!! Ta ett gravtest! Är det negativt behöver du ju inte tänka mer på saken, får du plus är det ju en anna sak. Jag har mycket svårt att tro att man aborterar ett friskt foster, men ska såklart inte uttala mig. Ska höra mig för lite....

Ludvigsmamma tack för kramen, stort grattis till dig! Vad härligt!

• Lavinia

Tack alla som tänker på mig. Och jag tänker på er Glad!

Idag fick jag svar på gårdagens prov. Det var det "raset" det. Från 36 till 30... drygt på en vecka (det framgick inte vad "drygt" innebär). Inget mer ras alltså. En sänkning tyckte hon. En så liten sänkning att detta kommer ta en jävla evighet tyckte jag. Lovar att det kommer bli cellgifter tillslut i alla fall. Är inte förvånad som sagt. Då det gick från 112 till 63 på en vecka blödde det och höll på och som mensvärk. Det var väl kroppen som gjorde sig av med lite mola. Men det har tyvärr slutat nu. Om det ändå fanns något man kunde göra för att påverka skiten. Så det blir nytt prov på måndag igen... suck!

• Shirin
    Ludvigsmamma skrev 2011-01-17 11:20:33 följande:
    Hej alla kämpare!!!!

Vad härligt att höra att värdena sjunker Lavinia!

Vombat...fy i h-e för att springa varje vecka, hoppas du snart e nere på en gång i månaden!!!!

Jag bara visste precis som du skräpmola att jag var gravid förra gången...nu é vi inne på försök 6 och har inte använt äl stickor, glandin eller annat..men  vi har varit på semester påTeneriffa över ägglossningen och jag har varit väldigt avslappnad så jag hoppas det blir en liten Teneriffa unge!!!!!...tiden får utvisa...

Kasa.. skickar lite extra fästlim till ditt ägg !!!

Vanna...Kraam!

Vill nu se värden sjunka för er som kämpar och + för oss som kämpar på nytt....

Kram på er alla molor!!!

Shirin Wass och Supermajsan hur går det för er...???
    Gick in i vecka 25 i lördags och lillkillen sparkar för fullt varje dag, vilket är en liten trygghet i sig :)
    Beräknat bf är 6 Maj. Längtar och hoppas att allt kommer gå som det ska!

Kram till er alla!
  • SuperMajjsan

Hej!

Tittar in och skickar en stor styrkekram till alla som har det jobbigt!!
    Tänker speciellt på dig Kasa som mitt i allt molaelände till råga på allt har det jobbigt att ens bli gravid.
    Extra många lyckosparkar till dig!!!

Med mi är allt bra, jag är nu  i v 12+2 och fick imorse se bebisen igen, en liten tjockis med ett fint pickande hjärta Nu har jag bestämt mig för att släppa all oro och bara njuta... får väl se hur det kommer att gå men jag orkar och vill inte oroa mig nåt mer!
    Nu längtar jag till nästa UL som är det 'stora' den 3 mars

Kram på er alla!

Svar på tråden Mola/Druvbörd