• Svar på tråden Mola/Druvbörd
  • vombat

Hej tjejer och tack för att ni tänker på mig. Senaste veckan har varit riktigt tung :( Satt i soffan med min sambo och grät för jag trodde min lever skulle vara full av metastaser och att jag skulle dö och lämna min lilla 2 åring utan mamma.... Nu har jag fått svar på min leverröntgen och allt såg fint ut! Dessutom hade mitt hcg gått ned till 4,6!?! Så min läkare vet varken ut eller in. Hon vill ogärna börja en behandling om jag ligger på negativa värden, så vi ska avvakta ett värde till för att se vad min kropp håller på med. Skulle det ha gått upp igen så sätter vi igång en behandling, men jag hoppas att jag ska kunna jobba under den tiden (och det trodde hon att jag skulle kunna om jag ville), och om det fortsätter att vara lågt så fortsätter vi ta prover varje vecka till September och ev längre eftersom mina värden varit så sega.

Så det är verkligen som en berg-och dal bana just nu där jag slängs mellan hopp och förtvivlan. Utredningen  fortsätter dock och det är ju bra. Så idag var det lungröntgen och nästa vecka ultragyn och nya prover.

Ett stort grattis till er Ludvigsmamma och Skräpmola, jag tror jag glömde uppmärksamma dessa fantastiska nyheter sist :)

Kram

• Ludvigsmamma

Vombat- Vilken j-a pärs du går igenom...men vad skönt att leverröntgen såg bra ut och att hcg hade gått ner!!! Skönt att de har sån koll på dig!!!!
    Extra stor bamsekram till dig!!!

Jag é jätte orolig att jag håller på att få mf..hade rosa flytningar i förrgår på pappret efter  toabesök och idag var det pytte pytte lite brunt på pappret...vet att det kan va vanligt men det känns som det é kört trots gravtest fortfarande e jätte starkt..har ju ömma bröst och lite illamående och då kommer tankarna på ny mola....ska på vul den 18 om jag inte får nya flytningar...

Kram på er alla underbara!!!

Kasa- Hur har det gått för dig?

• kasa01

Ludvigsmamma, det är helt normalt att få småblödningar i början. Tror de flesta får blödningar några gånger i början av en graviditet, vissa får det hela perioden. Vilken vecka är du i nu? Jag fick småblödningar när jag skulle haft mens de tre första månaderna. Det är massa tunna blodkärl runt livmodern, o nu när det börjar växa är det lätt att de brister och blöder lite. Inget som kan skada varken dig eller bebben. Förstår att du är orolig efter molan o allt, ring MVC eller din mola läkare om du känner att du vill få råd. KRAM!!

Vombat, jisssss vilken resa du får stå ut med. Tänker på dig ofta, hoppas verkligen du ska slippa cellgifterna trots allt. Stor kram!

Supermajsan o Ludvigsmamma, tack för lyckönskningar, hittills går det fint här. På onsdag är det dags, tiden går inte direkt fort som ni kanske förstår.

KRAM allihopa!

• Ludvigsmamma

Kasa!!! Tack snälla!!! Det var precis vad jag behövde höra!!!

Jag é bara i vecka 5+2  så det é tidigt så vad som helst kan hända. Har pratat med en underbar människa på KK som förstod att jag é så nojjig..så om jag vill kunde jag få tid till vul redan nästa vecka men då kan de inte garantera att nåt hjärta syns så jag hoppas att det inte kommer något mer nu så får vi se om lilla loppan mår bra den 18!

Kommer tänka extra mycket på onsdag för dig!!!

Kraaaaam!!!

• Anonym (skräpmola)

Vilken resa Vombat, jag hoppas verkligen att dina värden håller sig nere nu!

Ludvigsmamma, vi verkar ligga i fas med varandra, v 6 + 0 för mig idag så jag är 3 dagar före dig! Ska boka vul på måndag (och avboka utredningstiden som vi har på tisdag). Har fortfarande väldigt svårt att tänka att jag är gravid, får kämpa för att inte tänka "jag kan likväl dricka vin för det blir inget denna gång heller". Har för det mesta inga symptom alls, bara ilningar då och då i brösten och ont i livmodern då och då...

kram till er alla

• Anonym (Iris)

Hej på er!

Har skrivit i denna tråd lite nu och då. Läser den ofta. Jag berättade för en tid sen att jag blev gravid på en gång efter mitt gravförbud efter mola. Det blev MF när jag var i ca vecka 5. Tro det eller ej så är jag gravid igen..på en gång efter MF. Är så sjukt rädd nu och kan eller vågar inte glädjas. Har ont i ländryggen och rädd för ytterligare ett MF. Ringde till sjukhuset och frågade om jag fick göra ett tidigt VUL. Hon var så j-la otrevligt. Varför då? Jag förklarade min resa och hon var fortfarande oförstående till varför jag skall få göra ett VUL? Har nästan bara stött på trevliga och omhändertagande människor men, men. Är bara i vecka 6 nu så tänkte vänta tills nästa vecka och kräva en tid för VUL. Ni är några som blivit gravida efter Mola. Hur mår ni? Har ni fler barn innan?

Kram till er alla!

• kasa01

Jag är gravid!!!! väntar på att få prata m huddinge, återkommer när jag vet mer! Är så lycklig nu!!!! 5 IVF försök o en mola, är vi äntligen på väg....???? Hoppas så.
    KRAMAR ALLA!!!

• SuperMajjsan

Åh Kasa!! Vad glad jag blir!
    Stort Grattis!! Nu måtte väl allt gå vägen! Håller alla tummar!

• vanna

GRATTIS Kasa!! Åh vad roligt, nu håller vi alla tummar ch tår för dig Hjärta

Svar på tråden Mola/Druvbörd