• Svar på tråden Mola/Druvbörd
  • Tuttan80

Har precis pratat m gynakuten för ja blöder som en stuken gris o har typ mensvärk
    i magen=(
    Hon tyckte att ja skulle vänta en tim o se vad som händer??
    Någon som har haft det såhär?
    Efter själva skrapningen för 21/2 vecka sen blödde ja ca 4dagar sen efter det har det varit
    som slutet på mensen o nu i em stört blöder ja=(
    Kram Linda

• Anonym (Linnéa)

Tuttan80, jag har blivit skrapad tre gånger (pga MA och ofostrig graviditet) och vid min första skrapning kom inte blödningen igång fören efter tre dagar, började då blöda mer. Vet inte om det är normalt eller inte, de två andra skrapningarna har jag bara blött ordentligt i några timmar, därefter en rosa flytning i ca en-två veckor.

Hoppas allt går bra! Ligg på om att du vill koll upp det om du känner dig orolig! Bättre att kolla en gång för mycket...

• miam85

vill skicka en stor kram till er alla!!!

Ni är guld och förtjänar det bästa.

Kramar!!!!! 

• Lavinia

Hej!
    Tack för all förståelse. Tror egentligen det är bra med en ny tråd. Samtidigt blir jag lite splittrad. Det är som att mina gamla vänner ska försvinna, överge mig, och jag ska bli vän med nya (ta inte illa upp, ni är jättevälkomna) som dessutom kommer försvinna också, fortare än jag kommer komma härifrån. Alla går vidare och jag är den som aldrig blir av med skiten. Hmm... Hur som helst är det nog bäst, så tack! Om ni lovar att "komma hit" då och då. Och rätt vad det är kanske jag också byter tråd (ja, typ om ett år eller så...), det är väl det hoppet jag lever på i alla fall .

Får räcka för idag.

Kram L

• SuperMajjsan

Lavinia: Vi kommer ju säkert att vara inne här allihopa med pepp och tillrop till alla som behöver, vi vet ju så väl vad som snurrar... men att alla gravidfunderingar tas i nya tråden!
    Vi finns kvar för dig och er alla
    och du kommer att komma över till nästa tråd du med! Jag är övertygad!

• snorpan02

Hej Tuttan80
    Vet inte vad som kan vara fel i ditt fall men jag hade först vad jag trodde ett vanligt missfall i början av mars men då jag hade fått tillbaka 2 st embryon så trodde de att endast  det ena hade försvunnit och då blödde jag väldigt mkt men hade inte så mkt värk. Jag  trodde då att allt skulle gå bra. 2 veckor senare så började jag blöda kraftigt igen och hade då mer ont, fick komma till gyn på Sös som inte ville skrapa för de såg en ev fosterhinna =molan men 2 veckor senare så blödde jag fortfarande och hade fått prova Cyotek tabletter  för att få ut det sista. (Vidrigt) . Blev skrapad 30/3 och har sedan dess haft blödningar som nu denna vecka ökat igen. Jag fick besked 5 dagar efter min skrapning att det var partiell mola. Från Sös så har 2 st gyn ringt hem och frågat att allt är okej, vilket känns skönt men ändå. Det är som sagt var väldigt jobbigt att inte veta så be att få åka in och kolla med VUL, det ska jag göra med tanke på att blödningarna aldrig slutar.

Kram på er allihopa

• Tuttan80

Hej!

Det slutade med att vi åkte in till gynakuten.. Där dom kollade med ett vul o såg massa blod
    fick 4st tabl (vaginalt) o massa värktabl o dom ville lägga in mig men ja ville hem=) Min sambo fick lova att
    köra in mig om det skulle bli värre,,, Så hela natten har ja haft ont i magen men blöder inte så mycket
    idag=) Om ja ff blöder lika mycke som igår skulle dom gjort en ny skrapning idag, men tycker inte det e
    så farligt idag..!
    Tack för ni finns=)=)

Kram Linda

• miam85

morrhoppan:
    vad härligt o bra att du inte behövde vänta så länge efter beskedet av molan. Själv tog det för mig 6 veckor. Vi är starka. 

Alla:
    i morgon ska jag ringa om mitt senaste hcg värde. Jag o killen har gjort mina blodprover lite roligare...genom att tippa vad jag har...kanske låter konstigt..men försöker se och göra det till en bra sak...nu kanske ni tycker jag verkar dum som tippar åt en sådan sak..men det har verkligen hjälpt mig till att må bättre i stunden...bara ett litet tips..till er som orkar och känner att värderna inte avstannar osv...svårt att formulera mig rätt så inte ngn blir ledsen. Ja ni förstår...
    Jag är som ni alla också är livrädd innan man ringer..men jag försöker tänka på tippningen och det gör mig lugnare... bara ett tips som sagt som inte alla behöver ta efter..men för mig gör det mig gladare. 

Tack att ni alla finns.

stor kram till alla  

• Ajlil
    Anonym (Linnéa) skrev 2011-05-02 19:38:49 följande:

Hej allesammans!

Hur snart efter skrapningen fick ni besked om det var mola/druvbörd eller inte? Och hur vanligt är det egentligen? Hittar inte någon riktig infomartion och statistik.  Läser att ni tog prov på HCG vid skrapningen, detta är inget som man gjorde på mig, eller gör man det när man är sövd? Eller efter att man fått provsvar?

Beklagar era erfarenheter kring allt det här!

Att det var en sk. druvbörd kunde läkaren berätta för mig direkt efter skrapningen. Dock tog det ca 2 v innan jag fick svar på om den var ofarlig eller ej. Det är 1 % chans att man drabbas, 2 % om man haft det. HCG fick jag ta direkt och det var tät kontroll på att HCG.et gick ner i början.
Svar på tråden Mola/Druvbörd