• Svar på tråden Mola/Druvbörd
  • Anonym (skräpmola)

vilka fantastiska nyheter! Stort grattis kasa och Iris.

Sös har hela tiden sagt till mig att ett tidigt vul är ett måste efter mola, för att kontrollera att allt ser ok ut. Borde väl vara samma för alla, även dig iris.

Jag har fått tid den 20:e...

• Ludvigsmamma

Vad underbart Kasa!!!! Hurra!!! Och stort grattis till dig iris också såklart!!

Jag har varit på KK idag då mina blodblandade flytningar inte har slutat och även fått lite färskt blod...var helt säker på att liten var borta..men där låg h*n och pickade med sitt hjärta. Jag ska på återkontroll om 3 veckor då de vill fortsätta följa upp då jag har haft mola.

Hur mår du skräpmola?

Hur e det med er andra???

Kraaam och vilken toppen dag det här blev!!!

• SuperMajjsan

Skönt Ludvigsmamma

Vad härligt med så mycket galda besked i tråden, det behövde vi!
    Själv mår jag utmärkt, är nu i v 24 och har faktiskt kunnat börja släppa oron och känner nu bara förväntan!

• Ludvigsmamma

Vad härligt supermajjsan att du kan njuta..jag längtar tills jag också kan göra det!
    Kram!!!

• Anonym (Iris)

Hej!

Man blir så glad att det går bra för andra som också har haft mola!! Grattis till er! Själv har jag börjat blöda?! Var inne på VUL men man kunde inte se något efter som det var så litet. En liten blödning konstaterades men om det var ett MF på g eller om den lever kan ingen svara på just nu. Har lite molande ont i magen så känns inte så ljust ut för mig just nu. Men såg att du "Ludvigsmamma" hade fått blödning och sedan sett ett litet hjärta! Gud vad underbart!!! Hoppas det blir det samma för mig :) Vilken vecka är du i? och när såg du hjärtat på lillan/en? Blödde du mycket? Oj vad många frågor det blev nu.. Ska tillbaka på måndag för nya HSG prover så då får jag se om det finns något hopp kvar eller inte. Ett hopp är ju i alla fall att det kan gå bra efter en skit mola då jag läser om er!! tack för att ni delar med er!!

Kram på er alla kämpar  

• Ludvigsmamma

Hej Iris!!!

Förstår verkligen din oro!!!

Jag har haft blodblandade flytningar  i en vecka med några dagars frånvaro...de har varit rosa, bruna, röda och har kommit på pappret efter toabesök..i lördags o söndags fick jag färskt blod på pappret vid en gång. I tisdags fick jag lite färskt blod i trosskyddet och det kom även i toaletten.
    Igår var jag inne på vul och enligt dem så borde jag va 6+2(den é fortfarande för liten för att mäta ålder på).
    Hoppas innerligt att allt går bra för dig!!!
    Vilken vecka e du i nu?

Kraaam!!!

• Anonym (Iris)

Jag är i v 5+5. Började som mycket lite bruna flytningar och sedan mycket lite blod för att sedan avta ett par timmar och sen lite igen. Nu var det ganska mycket färskt blod ;(. Men du har inte haft ont i magen va? Det har ju jag.. Inte så mycket men känns som svag mensvärk. 

• Anonym (skräpmola)

jobbigt med blödningar men det verkar ändå vara väldigt vanligt i början av graviditeter, en vän till mig störtblödde i ett dygn i början av graviditeten och hade jätteont, var helt säker på att det var missfall men den lille höll sig kvar o är idag en frisk liten kille, så man vet aldrig...

jag mår jättebra vissa dagar och mindre bra med lurande illamående och trötthet andra. Oroar mig såklart för att symptomen kommer o går men försöker tänka på annat o avvaktar vul nästa v. Inga blödningar för min del.

skönt att du kan slappna av nu supermajsan, snart är ju bebben så pass stor att den faktiskt klarar att komma ut!

• Ludvigsmamma

Iris-Jag har haft molande värk bara till och från

Själv mår jag illa till och från hela dagen och hade idag min kräkpremiär...blir orolig för att det é mola igen...mådde så illa då och spydde flera gånger om dan och var helt sängliggandes pga tröttheten...men det é väl normalt att börja må illa nu...och lite trött måste man ju få va...som sagt man vill ha gravsymtom men inte för mycket.....

Kasa-hur går det?

Kram!!!

• SuperMajjsan

Ang blödningar och ont, jag hade en del blödningar när jag väntade min kille som idag är 3 år, inga stora men tillräckligt för att det ska skapa oro. Men det gick ju bra, han hängde kvar och mår finfint idag .-)

Sedan att ha ont i samband med en blödning är ju mer oroande, men smärta i sig behöver inte heller vara ett tecken på att det är något som är fel. Jag har haft väldigt mycket molvärk denna grav, från allra första början tills eg fram till v 21-22 någonting men kan fortfarande känna av den. Det är otroligt påfrestande för psyket att ha ont, särskilt när man har haft det tufft innan, då kopplas smärtan automatiskt till att dte är något dåligt på gång.
    När jag var på mitt första UL så sa jag till läkaren att jag hade ont och då sa hon att när man inte är gravid då går du omkring med din kropp och känner inte efetr så mycket på hur allt känns, bara helheten- mår jag bra/ mår jag inte bra... när man blir gravid blir man helt pltsligt medveten om att man har ett underliv och att det händer grejer därnere,..  Håll ut tjejer, det blir bättre!!

Jag håller alla tummar för att det ska gå bra för er .-)

och ja, Ludvigsmamma, nu är det stor chans att lillebror klarar sig fint om han skulle bestämma sig för att titta ut Helt galen känsla! Snart bara tre månader till bebis!!!

Svar på tråden Mola/Druvbörd