Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Sofia, usch så trist. Hoppas som de andra att läkaren såg fel ändå.

• cilla67

Barba, vad tråkigt att ni har det så jobbigt. Jag förstår om du inte törs separera, men jag förstår också om du vill det. En tanke som slog mig bara: var det inte så när du väntade J, att ni hade det ganska bökigt då också? Men sen blev det bättre, när hon hade kommit? Kanske är det en jobbig period för er båda, du är känsligare och behöver mer hänsyn, han har svårt att ändra bana och så blir det ännu värre? Har ni helt släppt familjerådgivningen? Annars kanske det kan vara dags att ta några nya sessioner där? Stor kram!

• cilla67

Gah! G är inne i nån slags tillväxtfas, eller så är det inför denna fas. Igår somnade han bums, som den reklambebis han oftast är. Efter nån timme när A skulle i säng, rusade han raka v'gen in till G skrikande, varpå förstås G vaknade. A fick skäll, G fick tröst och jag satt vid hans säng och klappade på huvudet och langade nappar i TVÅ JÄVLA TIMMAR utan att han somnade. Varje gång jag rörde en enda muskel for huvudet upp igen. DÅ gav jag upp, tog upp honom och gick ner och satt med honom i famnen vid tvn, G halvsovandes. Försökte be maken att fixa välling, men han hörde inte och jag ville ogärna ta i eftersom G nästan sov.
    Jag trodde ju att han skulle somna om han fick välling... Så småningom fick jag kontakt med maken, fick välling varpå ungen blev ännu piggare och skulle stå och hoppa i pappans knä.
    Därefter försökte pappan natta. Gick inte det heller, Till slut gjorde jag mig i ordning och tog med G i min säng, men då var klockan nästan 1. Tror ni han sov längre i morse?!
    Ocj jag måste ta med honom på ett jobbmöte 11.30. Han kommer troligen vara tokgrinig... 

• cilla67

Vi har den Babarboken, en bok som jag fick som barn. När jag läser den för A brukar jag bläddra förbi det uppslaget, och göra om lite i texten efteråt. Än så länge har han inte märkt nåt.

• cilla67

Asap, och någon mer med Passat. Vi står inför att sätta tvåbilstolar i baksätet. I min Peugeot kommer det att innebära att bara jag kan köra den, eftersom stolen tar så mycket plats på längden. Hur har det funkat i Passat?

• cilla67

Pysslig, vi har köpt speglar. Det finns på Babyland och såna ställen men även i vissa större leksaksaffärer. Jag tycker det funkar toppenbra. Vi har båda barnen bak.

• cilla67

Men alltså, en sjuveckors bebis... hur tänker din man? Du är ju fortfarande att betrakta som nyförlöst! Bortsett från det är väl kanske inte kl 3 det klockslag jag skulle välja för älskog. Han får ju kamma sig och fatta att han får återkomma om några veckor, när kanske bebis inte behöver dig lika ofta, 2-åringen sover och så välja att uppvakta dig lite vid säg 23-tiden istället. Om han vill att du ska vara vaken och delta...

• cilla67

Nu flyttar jag ner Dumbo på As filmlista till när han är större. Jisses, man kanske måste kontrolltitta alla Disneyfilmer innan man introducerar dem hemma! Jag som tänkt att vi skulle köpa Lejonkungen snart, det är ju en massa läskiga grejer där. Fast Djungelboken går nog först. A brukar se klippet med "allt livet har" som det heter här, på Youtube. Alltså "Var nöjd med allt som livet ger"...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8