30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Hormonstinn, han försökte bara smita undan! Jag fick minsann ta reda på och förklara hur ugglor bor och vad de äter. Fast maken fick å andra sidan tala om rymden och stjärnor och kometer sedan.
Hormonstinn, han försökte bara smita undan! Jag fick minsann ta reda på och förklara hur ugglor bor och vad de äter. Fast maken fick å andra sidan tala om rymden och stjärnor och kometer sedan.
Åh nej, Anna! Vad tråkigt att det blev så... Stor kram! Och mitt i flyttlasset...
Hej, Emmli!
Hormonstinn, Man kan visst vela med namn! När G föddes hette han M i flera dagar innan jag (som hade M som favoritnamn) plötsligt kände att det tog emot att säga. Så vi bytte!
Assar, A har varit hos doktorn idag på förmiddagen och efteråt vägrade han åka till dagis. Han fick ringa själv och säga till fröken att han ville vara hemma. Apropå att prata bra...
Lena, åååååh vad jag blir avundsjuk!! Jättefint hotell och perfekt läge, verkligen! Den länken ska jag spara till den gång jag får åka tillbaka till min älsklingsstad! "Mitt" favorithotell stängde för renovering för ett par år sedan och tycks inte ha öppnat ännu. Det ligger i samma krokar, och var urmysigt, nära metron vid Place des Abbesses.
Aruba törs jag inte ens tänka på. Maken gillar inte varma resor, han vill åka till Val d*Isère och såna ställen... Själv vill jag åka till Mexiko igen...
Juni, bra idé! Det gör vi! Kanske fler vill hänga på?!
Alltså, om man tänker sig den som verklighet... jag tror ju inte vi skulle ha några större problem att fixa det, men tänk på de stackars karlarna. Säg, 10 för varandra okända män, på gruppresa!! Äh, det löser sig efter en after ski, va?
Norrland, här är skillnaden 2 år och 2 veckor. Vi har ingen syskonvagn, bara ståbräda. A har länge gått själv, han slutade vilja åka vagn nånstans kring dagisstarten vid 19 månader. Sedan blev det ju förstås spännande när vi tog fram liggvagnen igen, men bara han fick provligga med fötterna utanför, så gick det över.
Mrs Fisk, A är ju precis som D en kille som upptäcker mycket till fots, men det är så himla kul att stå på brädan, så då struntar han i katter, stenar och folks parkerade cyklar. Han bara står där och finåker! Så med bräda går det ganska normalsnabbt att ta sig fram.
Hormonstinn, eftersom allt redan är uttöjt en gång går det där fortare andra gången. Man blir ju tjock snabbare också. Allt går snabbare, kändes det som. På gott och ont! Det trista är att man inte tappar kilona lika snabbt andra gången... I alla fall inte jag!
Moppen, om jag inte läste alldeles fel på f-kassans hemsida häromdagen kommer det en ny lag som gör så att båda föräldrarna kan vara hemma för samma barn samtidigt - kanske var det till och med från 1 jan 2012? Kolla där.
Men annars så säger jag att jag tycker T ska gå på dagis om han får. Gillar han dagis, och trivs, så gå för all del, även om det blir en ny inskolning.
På plussidan kan jag nämna att det där med att hämta och lämna med bebyskyddet är mycket poppis. Alla barn vill titta på bebisen och bebisen lär känna Ts kompisar och personalen, så att skola in bebisen senare blir en bit kaka.
På minussidan kan jag hålla med om att när bebisen börjar bli en så där 9-10 kilo tung är det inte roligt att släpa runt på babyskyddet.
A hade aldrig stått ut hemma, man hinner ju inte och är faktiskt inte helt rustad för att stimulera en tvååring när man har huvudet och armarna fulla av bebis.
Vi har haft THs betalvariant båda gångerna, men i efterhand, och efter att ha läst det finstilta är jag lite arg för att vi gjorde det.
Man får ju broschyren med posten och tänker att det som står där är förstås sant, men det är en sanning med modifikation. Jag försökte få ersättning för våra två veckor på sjukhus, men si det gick inte.
För att få det ska man vara inlagd för något annat som ger ersättning i försäkringen. Vilket inte är mycket...
Ja ä int' bitter...
I 1-3-tråden har vi pratat julklappar, har jag för mig. Men här skulle det nästan också vara motiverat! Jag funderar utan några vidare bra resultat på vad G ska önska sig i julklapp. När A var lika gammal fick han alla såna där etårsgrejer. Plocklåda, stapelmojäng, klossar, knoppussel osv. Vad i all sin dar ska han önska sig nu när vi redan har allt det där?