Moppen, skönt att ni börjar landa i tanken. Det blir nog bra! Kul med hus!
Galia, nä, korv blir det nog inget av med. Resten av grisen är ju stekar, kotletter, lägg osv. Det blir mat på bordet till nästa höst! Fick ett lamm för någon månad sedan också.
Poängen är ju att vi har "eget" fläsk och lamm, hushållsgris, liksom. Inget genmodifierat, antibiotikabehandlat kött, utan riktigt gammaldags kött från en gris vi har klappat och matat. Nåja, hjälpt till att mata någon enstaka gång, då!
Systerdottern med familj har gård med alla de vanliga bondgårdsdjuren och är As idol. Det finns få saker som lockar så mycket som att åka till Sara (kusinen). Man kan titta på och klappa både kor, hästar, lamm, grisar, höns, katter och hundar. Och så kan man få sitta i traktorn! En vacker dag kommer han nog också att våga åka med!
Mrs Fisk, mmmm! Jag ska äta mer raggmunk till lunch strax. Det blev ganska mycket igår. Ska jag mejla över några?! Jo visst blir det lite ceremoni av det där. Jag är också uppvuxen med det, och allt vilt pappa kom hem med. Minns hur köttkvarnen gick varm och pappa stod med bryne och knivar.