Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Assar, igår eller om det var i söndags föddes tydligen världens 7 miljarder-person. Jag vet ärligt talat inte hur man säger, men du vet, världens sjunde medborgare, fast miljarder. Jag antar att det var det i alla fall, som var orsaken till de många bebisarna!

• cilla67

Zenobia, grattis!

Barba, grattis till fint VUL och hoppas resten löser sig också!

Hormonstinn, härligt att få höra! Ska kolla syskonkämparna...

Här konstaterar jag att jag närt en framtida lingonsylt- och gelékille vid min barm. G har ju ätit fantastiskt bra hela tiden, utom häromveckan när han plötsligt gick i strejk. Burk gick bra, men inte hemlagat. Jag började provsmaka för att hitta felet, och kom väl fram till att det hemlagade inte precis var så vidare smakrikt...
    Jag har försökt tillsätta olika kryddor och annat för att det ska bli lite roligare, men inte riktigt lyckats, tycks det. Fast nu har jag upptäckt en grej... hemlagat är visst ok, om man får en yttepytte gnutta fruktpuré till eller på. En mangomolekyl på potäterna, så slinker det ner hur lätt som helst! 

• cilla67

Persefone, förra året gavs samma råd, men det gällde inte om man hade tagit svinis. Jag tror jag skippar årets vaccin och hoppas att svinis-sprutan ger lite skydd fortfarande.

• cilla67

Assar, när G döptes fick ALLA barn komma fram och hjälpa till att hälla upp vattnet! Alla häller en liten skvätt, så är det lika för alla, fast storebror fick förstås börja. Han vägrade ju naturligtvis och blev hemskt blyg, så kusinen fick börja istället. Sedan kanske någon måste hålla ljuset, kan Ida göra det, tror du?

• cilla67

Assar, tio stycken! Vi hade en väldigt barnvänlig präst som verkligen kunde hantera dem. G skrek som en mistlur hela tiden, men hon höjde bara rösten lite och fortsatte som om inget hade hänt. Sedan började hon förklara begreppet "hjord"... ovetande om att fyra av barnen är fårfarmare... det blev lite humor!

• cilla67

Hormonstinn, det brukar stå i "instruktionerna" när man gör UL att man ska se till att ha fylld blåsa så att livmoderns trycks uppåt lite. Jag tror att om det är riktigt tidigt, som v6-7 så är alltihop så litet att man måste titta underifrån, så att säga. När det blir lite större syns det finfint från magen!

• cilla67

Jo, Assar, det måste vara Hispanic Scholarship Fund! Jag tror att man annars kan utläsa HavandeSkapsFörgiftning ur det annars....

• cilla67

Anna och Mrs Fisk, skönt att ni är inskrivna och har fått bra BM! Trevligt med flexibilitet,  känns ju alltid bra när de lyssnar till ens oro.

• cilla67

Ela, okänsligt av mig! GRATTIS till första stegen! Det om nåt är ju jättestort! Och så är det ju trist när det tar slut, men skönt att E väljer själv. Att sluta cold turkey som jag gjorde med A (för att han bet mig en gång för mycket) är inget jag rekommenderar! G valde också själv bort bröstet.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8