Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Tildjej, ingen fara! Kärleken blir större - det kommer räcka och bli över! Jag tänkte likadant innan tvåan kom, men jag är så kär, så kär i honom OCH i storebror!

• cilla67

Persefone, ja, så där är det... eller var för mig. Jag undrade också hur i all sin dar jag skulle orka med TVÅ sen och undrade lite över hur välbetänkt det var egentligen. Men sen kom han, G, och man blev smal (nåja) igen och fick tillbaka rörelseförmågan, orken och glädjen.
    Det är skitjobbigt, särskilt på slutet, och särskilt när man har en egensinnig unge som vill en massa och helst ska bäras dessutom... Det ordnar sig snart, håll ut!! Kram!

• cilla67

Vi har också varit på lussefirande, om än i decimerat antal. Vi lämnar vanligtvis 8.30, och lussefirandet började redan 7.30. Det var nästan omöjligt att få liv i A, och bara att glömma att få i honom frukost innan. Vi tog med frukost och kämpade med yoghurten medan de andra hade med sig pepparkakor... Mina mamma-aktier sjönk lite, kan man väl säga! A som har rusat runt hemma och skrålat Lusse lelle och andra sånger, satt knäpptyst i mitt knä. Ungefär som väntat. 
    G som skulle vara tomte, får vara det en annan dag...

• cilla67

Milla, förra året vägrade min man inse att man bör planera julen litegrann i förväg och tyckte att vi tillsammans skulle handla julklappar den 23e. Jag var höggravid och superförkyld, hostade så jag nästan kissade på mig och var måttligt road av att gå på stan med en gnällig snart tvååring. Men vi gjorde det.
    Maken blev helt ställd av att ALLA i hela stan skulle handla julklappar samtidigt och blev jättestressad, A var allmänt motvalls och jag försökte som vanligt vara den som slätar över och gör andra glada och kom med käcka tillrop.
    I år sa han i början av november: "Vi kan väl planera alla julklappar och handla i god tid, så vi slipper stressa?" 
    Så vi är nästan klara, vi vet i alla fall vad vi ska köpa till dem som är kvar. 

• cilla67

Han påstod att sist han hade handlat den 23 var det folktomt. Jag vet inte var han var då, men det måste ha varit längesedan! Som sagt, jag är mycket glad att han kom ihåg det i år...
    Sedan kan jag väl säga att jag är en sån som samlar på mig julklappar nästan hela året. När jag hittar saker som jag vet att framförallt barnen behöver eller vill ha, så köper jag det då, och lägger undan. Vi har en rätt okej samling bra-att-ha-saker undangömda. I händelse av sjukdom, behov av svår muta eller jul och födelsedag. 

• cilla67

Hormonstinn, vilken morgon! Hoppas resten av dagen blir bättre och att isen smälter! 

Avdelningen slarv... Var på Ikea igår med Gustav. Köpte bl a en gardinstång och en matta till Gustavs rum. Samt en bokhylla som maken skulle hämta ut sen på kvällen, för jag får inte en sånt i min bil full med barnstolar. 
    När kvällen kom och maken skulle hämta hyllan åkte han först iväg med uthämtningspappret. Då kom vi samtidigt på att han måste ha kvittot. Jag rusade ner för att ringa och säga åt honom att vända precis som han ringde och sa att han hade vänt och "stick ut kvittot genom dörren bara".
    Men var var kvittot?! Jag mindes att jag hade stoppat ner kvittot i den lilla tunna jag packade saker i. Det fanns inte i jackfickan, inte i plånboken, inte i handväskan, inte i bilen, inte ihop med något av det jag hade handlat.
    Och utan kvitto får man inte hämta ut. Och man måste hämta ut samma dag. Och man kan inte få ut en kvittokopia från butiken förrän dagen efter... Jag ska leta vidare nu, när G sover. Men jag lutar åt att jag tappade det på parkeringen i blåsten... Ska försöka få ut en kvittokopia och lösa saken i eftermiddag. Om jag inte hittar kvittot nu när det är ljust.

• cilla67

Assar, gäller inte det alla vaccinationerna? Fast vissa är reaktionen 10-14 dagar bort...

Ja, vi har också mycket böcker i lager. Toppenpresent, och jättebra överraskning, när någon har en dålig dag!

Har hittat mitt kvitto!! Det hade blåst ur bilen vid urpackningen och låg blött och skrynkligt inblåst i grannens häck. Men ett kvitto är ett kvitto, så efter lunch ska G och jag åka och hämta hyllskrället! 

• cilla67

Hoppla, och jag som tycker G är stor! Vi var på bvc igår och fick måtten 9020 g och 72 cm. G fyllde 10 månader förra veckan.

• cilla67

Malinkatarina, jag fick också tips om att dricka öl för aningen, av en helsvensk väninna! Hon nämnde iofs också amningste...

• cilla67

Norrland, jag som inte hade så mycket i bagaget som många andra här hade också svårt att vara så där lycklig som första gången. Det tog tid, precis som Fiji säger. Men sen kom det, glädjen, längtan och kärleken! Grattis till bra siffror!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8