Norrland, stackare! Kan ni bo i huset? Hoppas verkligen att ni hittar kvittot! (Hyreslgh är toppen!)
Fio, har ingen aning. A har aldrig varit på kalas. Men nu kände jag pressen att kanske ha kompiskalas för A...
I dag har vi flyttat G till eget rum. Lite provisoriskt, för hans del spelar det ju ingen roll ännu, han bara somnar lättare om han får vara ifred.
A däremot har pendlat mellan "struntar faktiskt i honom nu", "varför ska G sova där?" och "jag vill att G ska komma". Fast när jag frågade om han ville komma och säga godnatt till G, blev det blankt nej på det.
Vi får se ett par dagar hur det går. A säger att han vill vara ifred i sitt rum, men jag har en känsla av att han inte alls vill det.
Det är märkligt hur olika de är, de där två. A har aldrig ätit, G äter allt så fort han kommer i närheten av det. Kvällens facit: A: två pannkakor, G: två pannkakor.
A tar en timma att söva, det har det alltid gjort. Det ska drickas vatten 18 gånger, kuddar bytas, gosedjur flyttas, sagor berättas.
G somnar någonstans under Sov du lilla vide och Fattig bonddräng. Den senare är ju ganska lång, men jag kommer just nu bara ihåg de två första verserna, så det brukar bli dem och en vers nynnad för säkerhets skull.