Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Jag blir helt imponerad av N och av Apple eller app-utvecklaren! För N har inte ens fyllt ett år ännu, eller hur? 

• cilla67

PC-grunkor klarar A ganska bra, men han får INTE ha min mac!
    Han tittar själv på youtube och bolibompa med utgångspunkt från några favoriter som jag har lagt upp åt honom. Fast han blev av med "sin" dator häromkvällen. Datorn stod på en pall intill tvn med en HDMI-kabel mellan. Han sprang med berått mod rakt in i datorn och ryckte med sig kabeln så alltihop flög i golvet. Vi får se när han får tillbaka den... Snart vill G också knappa... han sträcker sina oanat långa armar efter datorn så snart han kan!

• cilla67

Är det någon som vet vart alla nappar tar vägen?! Jag har fem dubbelaskar, tomma, och har hittat 4 nappar, varav 2 under sängen. Var är alla de andra?!

• cilla67

Ja, alltså, A som kan gå använder inte napp medan G som fortfarande stannar där vi lägger/sätter honom gör det... Han kan ju knappast försnilla dem särskilt långt bort. Rent teoretiskt borde det ligga två-tre stycken i vagnen, men där är det tomt. Vovven har inte ätit napp sedan i våras och jaa... jag FATTAR inte var de tar vägen. Jag ska rannsaka jackfickor, handväska och skötväska också, men jag tror inte det ger så mycket...

• cilla67

Pysslig, vi försov oss en dag förra veckan. Maken brukar lämna A vid 8.30 eller strax efter för att hinna till jobbet i lagom tid. Men vi försov oss, som sagt, och maken fick fara till jobbet själv och jag fick lämna istället.
    Det blir ju lite bökigare när man måste ha lillebror med sig också, för då ska plötsligt tre personer äta frukost och klä sig innan man kommer iväg. I vanliga fall tar vi det lugnt och koncentrerar oss på att A får i sig frukost. Det är ju en process som kan ta ett par timmar... Så vi dök upp på dagis 9.20 istället!

• cilla67

Assar, när vi väntade A hade vi ett poängsystem av melodifestivalsnitt för att rangordna namnen på listan! (Som jag skrev nyss i samlingtråden är min man ingenjör och lite nördig, det var förstås han som konstruerade poängsystemet och förde in alltsammans i Excel...) Sen tror jag att det hade blivit samma resultat om vi bara hade väntat ut gossen... Fast hade vi döpt honom idag, snart 3 år gammal, så hade Emil kommit upp som en bubblare. Han ser verkligen UT som Emil ibland. 

Förstår att det känns skumt att sluta helamma, och man måste ju inte börja med smakisar redan. Om du känner så, tycker jag du ska vänta ett tag. 

• cilla67

Barba, har du testat ingefära? Det lär ska funka mot illamående. Gissar på te med färsk ingefära, men funkar säkert i andra former.

• cilla67

Assar, dithän har inte A gått i sin Emil-förtjusning, men han kan titta på hur många snuttar som helst på youtube, går bra på tyska också, han vet ju ändå vad de säger. Sen ska jag återberätta varje avsnitt under maten...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8