Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Sara, jag får heller inte komma in till dig, så jag fantiserar om den berömda tvillingmagen!

• cilla67

Ela, har han prickar på magen? Hur länge har han haft feber?
    A hade tredagars förra året, det var exakt tre dagars feber krönt med en prickig mage sista dagen.  

• cilla67

Juni, vad mysig! Synd att jag inte kan motivera inköpet...! G sover som en liten gris i sann familjetradition. Han har ibland svårt att komma till ro när han hör storebror, så ibland somnar han i vagnen där nere. Att bära upp honom och stoppa honom i sängen är som att bära upp en väldigt stor limpa. Han rör inte en fena.

Å vad det är mysigt att bara vara hemma med G! Han är så himla go, den ungen. Vi har legat på sängen och fnittrat, näsa mot näsa. Sen somnade han på min arm. Underbara lilla unge! Nu ska vi hämta brorsan, sen blir det fart och fläkt! 

• cilla67

Åh, Lady W, vad roligt! Jag vågar lova att vi alla här inne håller tummarna så hårt vi bara orkar!

• cilla67

Grattis Fiji!!! 

Eva, usch vad det låter jobbigt. Jag hade tur med A och kunde helamma länge utan trassel, med G blev det annorlunda, mest för att han akut behövde extramat. Men med den erfarenheten av flaskmatning och denna gång mycket mindre mjölk, så blev Babysemp vår bästa vän. Det varr så himla smidigt, i med en falska, det tar tre minuter typ, och sen i med nappen för snuttandet och så sov han. Jag tycker att du är jättetapper som kämpar  på, men prova ersättning så du åtminstone får sova NÅGON natt.

• cilla67

Lycklig, det var inte snällt av dem att säga att det kan ta så lång tid från igångsättning! Jag har fått båda mina med igångsättning, den ena tog 23 timmar den andra 4. Från start till mål, men med olika utgångsläge. Jag tror INTE du behöver vänta i en vecka till! Stor kram!

• cilla67

Lycklig, jag blev igångsatt första gången för att jag är så pass gammal att de inte ville ha mig över tiden mer än en vecka, så på BF+8 sattes jag igång. Då hade absolut inget hänt med kroppen och jag fick en sk bard, en liten ballong de petar in och fyller med saltlösning. Sedan får man dra lite i den där tåten som hänger ut då och då, tanken är att ballongen ska pressa på och öppna upp. Vilket den gjorde. Den sattes in vid 12 och vid 18 hade den ramlat ut själv. Då petade bm hål på hinnorna och det satte igång. Sedan sjabblade de med det värkstimulerande droppet, (nålen åkte ur och ingen märkte det på 8 timmar..) så det tog längre tid än nödvändigt, men när det väl började funka på riktigt på morgonkvisten vid 7, så gick det ganska snabbt. A är född 11.20.
    Eftersom A kom ut och hade gått ner i vikt, var jag orolig att samma sak skulle hända med G, så jag tjatade hål i huvudet på BM som såg till att jag fick göra TUL. Då upptäckte man att det var dåligt flöde i navelsträngen, så de höll koll på mig och jag fick kolla flödet varannan dag. Det blev inte sämre, men jag var orolig och hade börjat öppna mig lite, så då tyckte läkaren att det inte var nåt att hålla på, så G föddes i 38+2. Den gången var det direkt på hinnorna, vid halv tio, och G kom 13.08.
    Hoppas det ger dig nåt positivt att tänka på - men bebis kommer säkert innan detta blir aktuellt! KRAM!! 

• cilla67

Lycklig, har du gravidförsäkring? Har du betalvarianten så tror jag du kan få ut lite på den om du förlorat så mycket blod. (Jag har nyss gått en match mot vårt försäkringsbolag och läst på lite...)

• cilla67

Förlåt, det såg oartigt ut! GRATTIS!!! så klart, fast det har jag ju redan skrivit på FB. Äntligen! Vad skönt att du slapp igångsättning i alla fall!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8