Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Pucha, stort grattis! Skönt att ni mår bra!

• cilla67

Choklad, Lena, choklad! Så känns det liite bättre en stund i alla fall. Stackare som inte får sova... Jag har inga bra tips, jag har bara haft tur...

Knase, stackare! Nu får de väl ändå hjälpa till lite! Nästa gång ni åker in tycker jag att du ska be om värkstimulerande dropp eller nåt så att det kommer igång ordentligt och bebis kommer ut. 

• cilla67

Hanya, lite sent påkommet tips här, men det har kommit en slags geléöverdrag man kan sätta på tabletter så de är godare och glider ner lättare. Finns på apoteket. Kan vara bra att veta till en annan gång, kanske! Skönt att I är bättre!

• cilla67

Persefone, iskall cola funkade för mig. Både kallt och sött på ett bräde. Jag tror det måste vara rejält sött, och har för mig att G gick i gång på fudge. Sån där man köper i lösgodiset på Ica i stora bitar.

• cilla67

Lycklig, när G skulle komma fick jag ju gå på kontroller ett par tre  gånger i veckan de två sista veckorna, eftersom det hade dåligt flöde i navelsträngen. Det blev extra UL på sjukhuset följt av CTG på förlossningen och ett par gånger läkarkontroll. Då var det en av läkarna som gjorde hinnsvepning för att få fart på det, när hon såg att jag var öppen 2-3 cm redan. Det hann inte hjälpa, jag blev igångsatt innan dess, men det hade nog sin poäng ändå vid igångsättningen, att det hade hunnit hända lite mer.
    Hoppas att din bebis kommer av sig själv alldeles snart, så du slipper den långdragna "övertiden". Kram!

Lena, usch så  obehagligt! Jag förstår om du känner dig lite skeptisk till kräftskivor...

• cilla67

Lycklig, det var till och med i v 32, när jag gjorde första TUL som det bestämdes att jag skulle göra ett till i vecka 35, tror jag. Det var där de upptäckte flödesproblemet och G är född i vecka 38. (Jag tror jag hann med sex TUL)
    Jag tjatade till mig TUL eftersom A föddes underviktig och jag ville vara säker på att inget skulle krångla och vi skulle slippa vara med om detta med tillmatning och hela middevitten igen. Nu fick vi ju det ändå, men det hade ju helt andra orsaker.

• cilla67

Alltså, det jag ville säga, Lycklig, är att det finns miljoner orsaker till att man oroar sig för olika saker och att man verkligen SKA tjata tills man får det som gör en lugn, så buss på BM!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8