Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Pysslig, numera går det bra att sova middag i sin säng, då och då i vår säng - gissa vem som sover mera då? Bilen går också bra att sova i. Haha, vilken optimist ni hade som räknade - bara en friggebod går ju på 50 loppor!

• cilla67

Jag är sjuk - jag bytte just Gs napp mot en annan för att den matchade hans kläder bättre...

• cilla67

Assar, min syster fyllde samma dag som G kom, och mamma lite senare, när vi var kvar på BB. Ingen födelsedag tycks vara helig!

• cilla67

Fiolina, jo, man kan ha GBS utan att veta det. När jag väntade A hade jag flera uvi på kort tid, och mycket sammandragningar tidigt. Det var så det upptäcktes. Med G hade jag aldrig några GBS-bakterier, inte heller uvi, men det kollades några gånger och jag fick penicillindropp för säkerhets skull. 

Skönt att höra att fler har gjort så!

Vi har haft en stor dag idag. Svärfar med fru har varit på besök och inspekterat G för första gången. Svärföräldrarna skildes 1981 men det är fortfarande mycket känsligt för maken och svägerskan. "Nya frun" är inte populär, trots att hon inte fanns i bilden vid skilsmässan.
    Jag har svårt att fatta hur det kan vara så känsligt efter 30 år, samtidigt som jag vet att svärfar inte ståtar med några höga poäng som morfar/farfar. As kusin får sitt årliga telefonsamtal till födelsedagen, julkort och pengar till ett fondsparkonto, liksom A och nu G, men mer tycks han inte mäkta med.
    A somnade yr av lycka över sin "nya" lekkamrat, han och farfar byggde lego i eftermiddags. Nu får vi se om vi kan förvalta detta. Maken kommer troligen inte att ta sin del, och oddsen för att farfar ska ringa utan att någon fyller är väldigt höga... Ska man lägga sig i och låta A ringa farfar ibland? Så kanske man kan bygga upp nåt slags relation mellan dem.

• cilla67

Tack alla för input om farfar! Tror minsann att A får ringa honom i veckan. han får väl om inte annat tacka för sitt nya pussel. (De hade paket med sig, men styvsvärmor hann berätta för mig vad det var i, och vi hade redan exakt ett sånt pussel, så vi fick pengar till ett annat istället för att krångla med byten).

Ela, rent hypotetiskt låter det ju jättebra med längre nattsömn!

Assar, härligt! Fortsätt så!

Juni, toppen med ärvekartonger!

Fio, GBS kan vara farligt för bebisen  vid förlossningen - jag minns inte riktigt hur, eftersom jag förståndigt nog slutade googla på sånt ungefär när jag fick diagnosen... Det är i alla fall inte särskilt bra, men det måste ju vara ganska vanligt att folk har det utan att veta om det. 

• cilla67

Pyttis, det gör vi redan. Fast förstås inte från helgen ännu. Förra året fick farfar ett album av oss med kanske 15 bilder i på A. Min tanke var sedan att vi skulle skicka nya och fylla på, som en påminnelse, och så att han ändå kan föjla A. Nu tillkom ju G, och jag skickade nyligen några bilder på båda barnen. Men bra poäng där, jag tog en del bilder på farfar och G, dem ska jag se till att skicka snart!

• cilla67

Pysslig, jag köpte ett trepack nya en månad innan förlossningen... De behövs ju ett tag till efteråt i alla fall.

Nu har vi festat loss på gröt för första gången. G är fantastiskt lätt - han smaskade lite eftertänksamt på den första skeden men gapade sedan raskt efter mer. Jag vågade inte ge honom mer än några skedar, och nu sover han som en liten gris. 

• cilla67

Assar, hahaha! Jag förstår precis varför Gunnar försvann ur leken!

Nu har jag  vinkat av maken och A som åker till farmor på en snabbvisit. de kommer hem i morgon kväll igen. Det ska bli helt underbart att få vara ensam hemma med bara G. Han sover nu, så jag ska nog också ta en lur...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8