Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Juni, fy vad jobbigt. Hoppas hon lugnar ner sig snart. Tungt att du måste vara ensam med barnen så mycket.
    Jag tror ju att det är en nyckel till att vi hittills har haft det så pass lätt med syskonskapet, att maken har varit hemma så pass mycket. 

• cilla67

Har ni Visst kan Lotta cykla? Vi har både boken (min gamla) och en tecknad film - gissa om cyklande är en toppnoterad företeelse!

• cilla67

Ela, det är jättesvårt att få upp spåret på födoämnesallergier om de inte visar sig som Lenas Is äggallergi t ex, med värsta allergichocken. Det är klart att det känns hemskt att tänka på att ens barn kanske har en allergi som man inte kunnat hantera, men om man inte vet om det kan man ju inte lastas för det. Du är det BÄSTA mamman, det vet du! Stor kram! (Hoppas de kan reda ut det snabbt, så du slipper mjölkfritt).

• cilla67

I morgon ska G döpas, i kväll kommer svägerskan med son och jag behöver städa och handla. Tyvärr har G valt denna dag att bryta sin vana att sova, äta, ligga nöjt och fnula och jollra och bytt det mot att skrika så fort han lämnar min famn. Har jag hunnit dammsuga? Nej. Har jag handlat? Nej. Är A nöjd då? Nej. Är maken hemma? Nej. Håller jag på att bli galen? JA!!!!

• cilla67

Ela, nja, svägerskan är hemskt rar och trevlig och har den goda smaken att vilja bo på hotell. Det har jag ju iofs tyckt var lite udda, när vi ses så sällan och vi har plats, men fine, varsågod. Just den här gången var ju det i sig avlastning. Annars tror jag att hon möjligen kan avlasta genom att bära G eller köra honom i vagnen om det behövs. Vi hade dem på middag nu ikväll, men sen åkte de tillbaka till hotellet.
    Den verkliga hjältinnan är min syster som har åtagit sig dukning, dekorationer, kaffekokning med vidhängande servering och alla såna förberedelser och dessutom har tvättat och strukit dopklänningen.
    Och så maken som har gått ur kyrkan och som har läst filosofi i flera år och därmed inte tror ett smack på varken Gud eller nåt annat men ÄNDÅ ska läsa vår egenhändigt författade tackbön. 

Tack Juni!Hjärta

• cilla67

Boomie, det kan komma och gå! Jag hade nåt liknande nu med G, och eftersom vi var på BB så himla länge hann jag fråga där och fick veta att man kan räkna med att det kommer och går i många veckor.

Och ja, tvååringar kan vara urjobbiga och urgulliga!

Nu har vi klarat av dopet, G gallskrek sig igenom den första halvan och tjoade lite till och från under den andra. Prästen var hur cool som helst, hon höjde bara rösten lite. Efteråt fick G mat genast och sedan var han glad och go när han gick ur famn i famn. Allt blev mycket lyckat. G var barn nr 19 som döptes i samma klänning, med namn och födelsedatum broderat på. I juni kommer nästa unge som ska ha den, och sen en till i september!
    Jag är dock lite besviken på min mamma, men jag antar att jag måste inse att hon är 90 och inte riktigt är med i matchen som förr. G fick en gröttallrik i doppresent av mormor. Jaja, hon är 90 år. Jag minns en pojkvän vars mormor gav honom Kitty-böcker när han fyllde 19...

• cilla67

Sara, det var nästan det som hände häromveckan hos oss. Jag satt och ammade, vände mig halvt om och såg i ögonvrån ett litet barn som sprang förbi på gatan utanför köksfönstret. Gah! Det är ju A! Barfota i pyjamas. Full kareta.
    Jag nästan slängde stackars G i vagnen och sprang efter, maken hack i häl. Då hade A lyckats öppna ytterdörren och hunden smitit ut.
    A vet att hunden inte får smita och att de gånger hon gjort det, så har vi sprungit  som harar efter henne så hon inte ska hinna rusa ut på stora vägen. Så han gjorde likadant... Numera låser även vi!

• cilla67

Barba, åh nej! Jag blir så ledsen för er skull. Hoppas att det ändå inte är utomkveds, det vore så onödigt... det räcker ju som det är, liksom. Stor kram.

• cilla67

Lycklig, ät torkade aprikoser! Massor av järn och bra mot hård mage!

Själv sitter jag och undrar när G ska vakna. Normalt ammar jag vid 17, sedan vaknar han och är vansinnigt hungrig vid 19-20 och får ersättning. Därefter brukar han somna om efter en stund och sova till 4-snåret.
    I kväll har han inte vaknat efter amningen ännu. Vad hände med vår så kallade koma-flaska?! 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8