Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

När vi var på familjerätten när A skulle komma, (vi gjorde det innan han föddes, men man kan ju gå dit även efteråt) fick jag nog intrycket att de stämmer av att man är överens och funkar ihop också.
    Maken ska ju alltid göra sig lustig, så han sa naturligtvis att han "hade fått en hundring för att följa med upp, var ska jag skriva på?" Som tur är hade damen lite humor. Hon ställde lite frågor om hur vi levde och vad vi hade för planer för att kolla att vi kände varandra och att det var på riktigt, helt enkelt. 

• cilla67

Juni, hurra för glassdagar! 

Här hemma antecknar vi veckans milstolpar: G har tackat nej till tutte, men tycker att en dunk Babysemp passar bra i gryningen istället samt fått sin första tand. G har också fått sin första vällingflaska. Stora killen!

• cilla67

Juni, 10,7?! A som är drygt 2,5 år väger strax över 11... Fast G väger ju 8 förstås...

• cilla67

Assar, man trodde ju att insikter som denna skulle finnas där redan, det är ju trots allt ditt tredje barn!

Min man har just nyligen insett att han inte hinner göra nya excelblad till hushållsekonomin, baka surdegsbröd och klippa gräset den dag i veckan han är hemma själv med barnen. "Jag tror man får vara nöjd om man hinner en grej, typ handla." sa han häromveckan. You don't say, sa jag. Har du kommit på det nu?

G har just begått fisk-premiär. Västkustgryta. Det slank ner det också. Igår kom Andra mosboken med posten, så nu ska G och jag laga mat om dagarna. Det verkar gå åt mycket muskot och parmesan, vad jag kan se efter att ha skummat igenom den boken...

• cilla67

Assar, det låter som en bra strategi! Jag försöker göra ärenden när A är på dagis, men jag tycker ibland att det är svårt att hinna, det är ju så kort tid. Han går nog som dina, verkar det som. 9-14, tre dagar i veckan.
    Vill man verkligen så går det ju ganska bra att komma iväg på förmiddagen och hinna med grejer, men ibland drar jag mig för att "bråka" med G om han har somnat eller så. Då vill jag hellre att han får lite ostörd sömn, för ska han sussa när storebror är hemma kanske han får vara ifred i en kvart som bäst. Då skjuter jag upp t ex mataffären tills jag har hämtat A, och så får det bli dagens utflykt. Fast med tre skulle jag ju inte palla det... 

• cilla67

Assar, vi lirkade till oss att få ha just 8.30-13.30 för att maken ska kunna lämna. Fast eftersom barnen sover på dagis efter lunch, så hamnar 13.30 mitt i sovstunden, i alla fall för A som hör till långsovarna, så jag brukar vara lite flexibel och kanske hämta 13.45-14 för att han ska få sova färdigt. Vissa dagar är han vaken när jag kommer, men oftast får jag väcka honom.
    Under tiden hinner G umgås med både barn och personal, så han kommer inte tycka det är det minsta märkligt att börja förskolan nästa höst!
    A har börjat få "gå lös" i affären men helst har jag honom ju i vagnen också. Det blir så himla dyrt/bråkigt när han går lös. Han hittar alltid nåt han absolut vill ha. Ibland går det att äta, då får han det. Ibland är det Bamse på CD eller en cykel, då blir det diskussioner och avledningsmanövrar istället. Vid vissa hyllor kan han hjälpa till, det är t ex alltid han som hämtar Gs gröt, men oftast får han spel och leker flygplan mellan hyllorna och kommer rusande med armarna rakt ut och vrålar "aaaaaaaaaaaaaaaaah" och tittar ner... så jag tycker det är skönt så länge han sitter i vagnen och äter banan...

Sparken, hej! Jag tror inte vi känner varandra heller, men jag tror att vi kanske bor i samma län! 

• cilla67

Milla, han får också köra vagn när vi är i den mindre affären som har små vagnar. Handlar vi på Forum har de inga såna vagnar och dessutom är det så stort så jag är rädd att han ska komma bort.
    Jag skulle inte säga nåt om flygplanslekarna om han åtminstone tittade var han sprang, men som han gör nu kommer han ju en vacker dag springa omkull en tant med käpp eller rakt in i nån! Många tycker ju att det är rätt rart, men alla är inte roade av barn i lösdrift!

• cilla67

Grattis Lady W!!

Assar, jag har ingen aning, A är fortfarande overall-oskuld! Han är så liten och har såna proportioner att alla overaller vi har tittat på har varit för långa i ben och armar. 

• cilla67

Atera, vad bra att ni fick vettig hjälp och att S mår bättre. Fy så jobbigt ni har haft det. Och ja, jag tror 74 kan bli en aning litet till mig!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8