Assar, vi lirkade till oss att få ha just 8.30-13.30 för att maken ska kunna lämna. Fast eftersom barnen sover på dagis efter lunch, så hamnar 13.30 mitt i sovstunden, i alla fall för A som hör till långsovarna, så jag brukar vara lite flexibel och kanske hämta 13.45-14 för att han ska få sova färdigt. Vissa dagar är han vaken när jag kommer, men oftast får jag väcka honom.
Under tiden hinner G umgås med både barn och personal, så han kommer inte tycka det är det minsta märkligt att börja förskolan nästa höst!
A har börjat få "gå lös" i affären men helst har jag honom ju i vagnen också. Det blir så himla dyrt/bråkigt när han går lös. Han hittar alltid nåt han absolut vill ha. Ibland går det att äta, då får han det. Ibland är det Bamse på CD eller en cykel, då blir det diskussioner och avledningsmanövrar istället. Vid vissa hyllor kan han hjälpa till, det är t ex alltid han som hämtar Gs gröt, men oftast får han spel och leker flygplan mellan hyllorna och kommer rusande med armarna rakt ut och vrålar "aaaaaaaaaaaaaaaaah" och tittar ner... så jag tycker det är skönt så länge han sitter i vagnen och äter banan...
Sparken, hej! Jag tror inte vi känner varandra heller, men jag tror att vi kanske bor i samma län!