30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Grattis, Pandora!
Grattis, Pandora!
Nämen stackars lilla A! Hoppas att hon blir bättre snabbt!
Åh vad roligt Mrs Fisk!
Anna, penicillin är användbart till mycket. För visst får man inte dricka alkohol när man medicinerar?!
Assar, härligt med fina kurvor! Hur gammal är Elsa nu igen?
G krånglar med maten helt plötsligt. Jag tror han är lite förkyld och kanske inte helt på topp.
Han håller just på att växla från 68 till 74 och till min förfäran inser jag att det är kläder A hade för ett år sedan när han började dagis...
Nästa sommar kommer de ha samma storlek, om det fortsätter så här!
Haha, ja det var en rejäl tjej! G är ungefär dubbelt så gammal men där fattas nog bara något drygt kilo så är Elsa ifatt!
Det är mycket märkligt att det är så olika i olika landsting, vare sig bebisen är hemgjord eller IVF. Vi betalade 5000 för ett fvp, som hade varit gratis om vi bott kvar i Sthlm.
Persefone, läkaren som gjorde vårt privata fvp har varit med om att ta fram nya riktlinjer för vilka tester som ska erbjudas och i vilken ordning. De har slagit igenom här tidigt, men han menade att det kommer att bli likadant i Stockholm.
Jag tyckte ju att det var hemskt märkligt att det räknas som olika "riskabelt" i olika delar av landet. KUB-gränserna som leder vidare till fvp t ex, är olika i olika landsting. Det är ju något som borde vara samma i hela landet. Det kan ju liksom inte vara större risk för DS i, säg Jönköping, än i Göteborg?!
På samma sätt som man tycker att det borde vara lika riskabelt att gå över tiden i alla delar av landet, och inte mindre farligt i Göteborg där man tydligen får gå tre veckor över tiden, än i Stockholm, där det är två. Det måste ju vara en medicinsk bedömning som är samma i hela världen. Fast uppenbarligen har några landstingspolitiker räknat på det och kommit fram till att man sparar 3 öre per patient om man låter folk gå längre...
Norrland, vad ledsamt... hoppas de såg fel. Stor godispåse låter helrätt i alla fall. Kram!
Assar, det är väl olika när barn är redo för gåstol, men jag har för mig att det sades 6 månader någon gång.
Vi har just tagit fram den och G är snart 9 månader, men han är ju lite sen motoriskt. Han fick in snitsen ganska omgående, men tycker inte det är så roligt att åka omkring ännu, utan tycker mest att det är roligt att sitta där och leka och titta på grejer runtomkring.
Assar, jag skulle vänta tills hon sitter själv för att ryggen ska hinna bli lite stadigare. Annars är det nog lätt hänt att de liksom hänger på bordet istället för att sitta. Kan ni inte börja öva på att sitta? Vore det inte kul att sitta lite och kolla runt och sen drulla omkull lite, kanske på mamma och pappas säng?