Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Grattis Ela! Vad snabbt tiden går, han var ju nyss nyfödd?!
    Men vem försöker jag lura? G börjar också bli stor, och så sent som igår stack jag in näsan i nacken på honom och kände hur mycket jag tycker om att ha en bebis - och nu blir det ingen mer! Hjälp! Vad ska jag göra utan bebis, undrade jag... 

• cilla67

Mrs Fisk, på slutet när jag väntade G fick jag magkatarr, halsbränna och förstoppning. Jag mådde jätteilla och spydde upp svärmors rådjursgryta i en papperspåse i hallen.... Jag fick rådet att ta Rennie, novaluzid och aprikoser. Man kan säga att det löste sig efter nån vecka, men roligt var det inte under tiden.

• cilla67

Aha, jag trodde du menade ett babynest... Jag har ingen aning om det är bra, men om det känns bra för dig, så är det nog det!

• cilla67

Sara, det var jag som föreslog det tidigare idag, och jag tycker också den ska vara i samlingstråden. Jag vet tyvärr inte alls hur man gör, annars skulle jag göra det bums. Jag misstänker att någon av administratörerna av samlingstråden måste göra det, för jag kan inte se någonstans man kan starta ny tråd där alls.

Eva, jag har ett sprillans nytt solskydd som man kan dra ner jättelångt, ungefär som på en Babyjogger fast ännu längre. Den kan även sättas på bilstol/babyskydd. Kan det vara nåt?  

• cilla67

Assar, G får välling i sömnen precis så där, när vi går och lägger oss. Då sover han hela natten. Det är mycket möjligt att han gör det ändå numera, men jag har inte gittat prova!

För övrigt har det sina sidor att sjunga för barnen...
    För G sjunger  jag Fattig bonddräng några gånger innan han somnar. A har ju hört den förr, men nu blev det ju en viss inlärning iom att jag upprepar den.
    Häromveckan klappade A till G helt oprovocerat, för första gången på länge.
    - Men varför SLÅR du G?! Så får man väl inte göra?!
    - Jo, när det är lördag.
    - Nej, man får ALDRIG slåss, A!
    - Jag är fattig bonddräng, faktiskt. Jag är livad och vill pampas o slåss!

Vad säger man?! 

(Om någon inte kan den, så lyder början av andra versen " Jag är fattig bonddräng och jag tuggar mitt snus, och när lördan kommer vill jag ta mig ett rus. Sen när jag blitt livad vill jag tampas och slåss, vila hos en flicka vill jag också förstås")

• cilla67

Vad roligt med nya ansikten!

Tiidjej, Annas profylax finns på dvd och som bok, om man inte kan gå på en vanlig kurs. Vi körde dvdn inför första förlossningen, och det funkade kanonbra! Sålde dvd efteråt, men vi lyckades nog komma ihåg de viktigaste bitarna även till andra förlossningen.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8