Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Haha, jag såg inte ens att Champagne hade bytt namn! Inser att jag inte längre läser nicken...

• cilla67

Pysslig, jag synar din kram i köket och höjer med en nerkräkt soffa!
    Vi firar med vinterkräksjuka. A spydde hastigt och olustigt ner sig, mig, soffan och golvet vid 21-tiden. Innan är ju redan G sjuk, så jag joursover med honom i gästsängen sedan två veckor. Måtte bara maken vakna om/när A (som ligger i vår säng nu) vaknar och behöver kräkas igen...

Syster Norr, skönt att så pass mycket går på försäkringen i alla fall. När jag läser om era husäventyr är jag lite extra glad att vi hyr!

• cilla67

Maken som är lagd åt det dramatiska hållet och alltid är redo att måla fan på väggen, var bergsäker på att det är vinterkräksjuka, eftersom det kom så plötsligt. Själv var jag inte så säker, eftersom han dels inte ville äta kvällsmat (fast det går egentligen inte att använda som indikation på nåt när det gäller A) dels så tror inte jag att treåringar som aldrig varit magsjuka är kapabla att säga till innan.
    Nu har maken kommit till samma slutsats. A är pigg och vill leka som vanligt idag, men kräktes flera gånger i natt. Jag hoppas på att det är en vanlig magsjuka, och att vi andra kan slippa. Vilket jag antar att jag får ångra att jag skrev om några timmmar...

• cilla67

Glassgrisen, min man är född 1 april, det funkar det också! Lätt att komma ihåg, i alla fall!

• cilla67

Älgen, jag ska påminna dig om att treåringar är mysiga nån dag! Visst är de mysiga, men ganska ofta är de också MONSTER som man undrar om man har bett om... Ettåringar däremot! De är hur mysiga som helst!

Hej Tessan, kul att se dig igen!

Asap, det förklarar ju varför du har tre! En fjärde skulle väl bli hemförlossning, vare sig du vill eller inte?!

Men jag håller med, andra gången var hemskt mycket lättare på alla sätt. 

• cilla67

Chiqita, jag kände mig inte heller så där förberedd som första gången, men det gör inget, visade det sig! För när du har lämnat skruttan på dagis eller hos den som ska ta hand om henne när ni åker in, så vet du att det sköter sig självt och du behöver inte oroa dig. DÅ kan du gå in i dig själv och fokusera på det du ska göra - och det bästa är ju att du nu redan vet vad som händer, hur det känns, varför och vad du ska göra då. 
    Det här med att vara i nuet och att vara i kroppen, med kroppen, det känns mycket mer självklart andra gången än första, oavsett hur många kurser man gått. Det kommer att gå toppenbra!

• cilla67

Med A somnade jag också, men det berodde på sömnbrist i kombination med lustgas....

• cilla67

Lena, stackare. Måtte du få sova lite (kan du inte sova på jobbet?! eller på väg till när du åker till Arlanda?). Hoppas mamma kryar på sig! Kram!

Barba, fy vad läskigt. Om det gick så skulle jag föreslå att min man donerar ungefär hälften av sin oro till din man. Då skulle de bli hyggligt vettiga båda två. Min är som din fast tvärtom. Om han spolade kaklet skulle han öht inte låsa upp dörren förrän han hade handdukstorkat golvet och topsat fogarna, typ.
    Vi har skumplast på hörnen av fönsterbrädena... och har bytt ut möbler med kanter mot andra möbler med fasade kanter...
    Hoppas att rådgivningen kan hjälpa dig att nå fram.

Mosing, ring förlossningen och fråga. Eftersom det är så nära inpå så är det ju i deras intresse att det blir så lite trassel som möjligt. Om du behöver medicin kan de säkert hjälpa dig med det.

• cilla67

Gullet, vi kör ståbräda (storebror är 3 år) men tänkte till våren komplettera med en sån cykelvagn som man också kan köra som barnvagn. Det kanske kan vara nåt att fundera på?

• cilla67

Chiqita, om jag förstod rätt ska hyresgästen flytta utomlands. När man flyttar så kan det vara bra att ha en noggrann värdering på de saker man flyttar, ifall något händer med/under transporten tänker jag. Det kanske är för nåt liknande hon har värderat sina saker.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8