Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Jag säger bara cocker spaniel, orange roan, och så är det med det. Svarta byxor? Hahahahahaha!!!

• cilla67

Duktiga Elsa! Kul med nya framsteg!

Galia, vi ville veta eftersom vi satt fast i namnsfrågan när vi gjorde RUL.De får inte kolla särskilt efter kön men om man råkar se vad det är så må det vara hänt, resonerar de. Eftersom vi kallade magen Alice frågade läkaren om vi ville se, och så vickade han på "scannern" och hepp! så kunde vi se utan några som helst problem vad det var för nåt... 

• cilla67

Kasperina, härliga nyheter!

Galia, nja, jag skulle inte säga att vi hade ett spikat namn så tidigt, men redan med A var det så att vi hade en lång lista med pojknamn som vi inte var helt eniga om men var rörande överens om att en flicka skulle heta Alice. Det hängde kvar sedan när vi väntade G, fast då hade vi inte ett enda pojknamnsförslag. Därför fick magen heta Alice! När G föddes hette han Martin ett par dagar... så illa förberedda var vi på pojkar!

• cilla67

Chiqita, jag knaprade Rennie på slutet när jag väntade G. De kan man äta ganska ofta...

asap, jag blev också trött av att läsa det, och då är jag ju inte ens berörd av ärendet! Men det blir nog fint när det blir klart - nån gång bortåt 2016, om det var min trädgård.

Firren, vi har ju också hyresträdgård, så att säga. Vi kör helt med krukor, fast jag vill gärna göra nåt med pallkrage. Maken suckar då, och påpekar att det är svårt att återställa i ursprungligt skick... Jag undrar om de tänker att man då ska gräva upp sitt äppelträd, om man har satt ett, också? Knappast! Det är väl trevligt med en odlingsyta?

• cilla67

Mrs Firren, när det gäller att återställa helt och hållet... Min man är av den åsikten att lägenheten ska se ut precis som när vi flyttade in i den. Eller hur, säger jag! Med två barn och hund? Han tror inte på att hyresvärdar budgeterar för reparationer genom hyresnivån.
    När vi flyttade från Kungsängen hade han lagt in 100 000 kronor i ersättning till värden i vår budget. Fatta! 100 000. För att det var lite repigt här och där på golvet. Han var fullt och fast övertygad om att de skulle vara tvungna att bryta upp golvet och lägga nytt. Sen kom vicevärden och inspekterade, och det enda han hade att säga var att det var en aning flottigt på tapeten vid makens huvudände "men så där blir det ju, det kanske går bort med potatismjöl".
    Så, därför får jag inte gräva ner vår vinbärsbuske, utan den står i en jättevid hink.

• cilla67

Ida, ja, nu vill vi veta!

Galia, jo, han är lute av en fan-på-väggen-målare i alla situationer. Hans livsfilosofi tycks handla om att om det kan gå illa, så gör det det. Själv är jag uppväxt med en pappa som hade "det ordnar sig" som valspråk, och det är nog även mitt. För det gör det ju nästan alltid, på nåt sätt. Man kan säga att vi är lite olika där...

• cilla67

Kasperina, jag röstar för en riktig liggdel. Det är kanon. De är ju mycket rymligare än mjukliftar och det är onekligen värdefullt på vintern när man vill knö ner både tjockt klädd bebis och åkpåse och kanske ett fårskinn.

• cilla67

Kasperina, skönt! Bra med täta koller så du inte får för mycket tid att noja till det!

Firren, jag ska nog inte uttala mig, jag som blivit igångsatt två gånger. Men nog gick det fortare andra gången!

Själv konstaterar jag att jag har varit hemmamamma ALLDELES för länge. Jag skulle förnya sminkförrådet men kom 1) inte ihåg vad sajten heter som jag hittade med så bra priser och 2) inte heller kom jag ihåg vad den där pennan jag brukar ha heter. Det tog en timme att komma på att det heter kajalpenna! Då har man varit hemma för länge, eller hur?! 
    Antagligen finns det en app för kajal nuförtiden. 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8