Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Gullet, en sån här ungefär: www.biltema.se/sv/Fritid/Cykel/Cyklar-och-vagnar/Vagn/Cykeljoggingvagn-27176/

Den kan man både ha bakom cykeln eller skjuta framför sig som en vanlig dubbelsulky. Nu funkar det väl inte så värst när bebisen är alldeles liten, men när han/hon kan sitta ordentligt och är sams med syskonet...
    Vi tänkte köpa en sån nu, när A är 3 och G har fyllt 1. I höst ska ju båda till dagis, så det är väl ganska praktiskt att kunna ta båda samtidigt.
    Fast när jag tänker på det så tror jag att jag har sett en modell där man kan ställa en lift i på ena sidan... 

• cilla67

Man kan liksom inte tro att den ene är 3 år och den andre 1 när man ser dem så här...

Fast så här kanske?

• cilla67

Galia, tack! 
    Nu när du nämner de två Estelle kommer jag att tänka på Big Bang-Howards mamma, som man ju inte vet vad hon heter, men som absolut spelar i samma division...! Vilka föredömen...

• cilla67

Jag kan inget om Buggor, men spontant skulle jag säga att det väl inte är konstigt om den går sönder om man ska bära vagnen i den där lilla pinnen...

• cilla67

Tack!
    Kasperina, jo, de börjar bli lika nu. Precis som du säger börjar minspelet bli samma nu, tydligare för varje vecka, även om de är ganska olika på många sätt. Men visst är de brorsor - ibland när de skrattar tillsammans är det svårt att skilja ut skratten, det blir som en stereoeffekt!

• cilla67

Min man råkade se moderkakan av misstag, när bm inspekterade den. Han påstår att det var nåt av det läskigaste han sett...

• cilla67

Man borde absolut inte få skilja sig om man har ett barn mellan 2,5 och 4.... Den här djävulska perioden med trots och allmänt dåligt beteende och gränstestning kan ju få vem som helst att bli galen. Antagligen är det jättelätt att då ta ut det på varandra, särskilt om man inte pratat ihop sig om regler och gränser och strategier.

• cilla67

Kasperina, man kanske kan säga att ditt ex var en liten aning naiv där....! Hade han missat alla vänner och bekanta som sagt "det har förändrat mitt liv totalt"?

• cilla67

Kasperina, då tänker jag att om exets mammas liv inte hade ändrats alls när hon fick barn, så skulle hon inte ha varit hemma hos er och rotat i skåpen utan gjort nåt helt annat... bowlat?

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8