Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Galia, de flesta får väl sin förlossningsjournal utskriven. Det står nånstans på den första sidan där, har jag för mig. DET vet jag, men jag minns inte hur mycket jag blödde, mer än att det var betydligt mer första gången än andra. Typ faktor tio.

• cilla67

Kasperina, usch vad jobbigt. Jag tror som Resande, och hoppas att det slutar fortare än kvickt.

• cilla67

Glassgrisen, du kommer ha massor av tid att leka - de första veckorna, de, när man inte orkar...

• cilla67

Mosing, nej fy så tragiskt. Bra att du frågade i alla fall, jag kan tänka mig att det finns ett slags stöd i just att du inte undvek henne. Hemskt är det i alla fall, att sånt händer.

• cilla67

Resande, vi började med gröt med fruktpuré på. Svårt att motstå mangomos... Sen potatis- och palsternacksmos. Det senare gick sådär i köpevariant, men den egna var ok. Så småningom kan man utöka den egna med lite köttfärs och morot. Det blir toppen! (Vi köpte Andra mosboken nu och har använt den en del.)

• cilla67

Mosing, grattis till lilla Liv! Eller lilla, hon hann växa till sig medan du gick över tiden!

• cilla67

Ida, mina sympatier! G höll nyss på att göra samma sak, men svalde ner det i sista sekunden. A är nu pigg och driver oss till vansinne igen, den lilla älsklingen! G däremot är alldeles slak, har lite feber, han frasar när han andas och hostar våldsamt. Inte ens häromveckan när han hade 40 grader slutade han skratta och äta, men nu är det hängigt värre. 

• cilla67

Asap, vad gulligt! Hon över väl på olika saker, där under bordet. Pincettgrepp och grejer. Stick ner en bit macka och se om hon tar den!

Eschack, och här sitter jag och klagar på våra första två öroninflammationer - en per man. Det ska jag låta bli, och så tycker jag synd om dig och I istället! kram! 

• cilla67

Håller tummarna för Chiqita!

Pysslig, det kanske är tredagarsfeber? Blir det prickar på magen/bålen nu så vet du! 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8