Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Chiqita och Firren, jag säger bara foglossninsgbälte. Det lättade ordentligt för mig när jag hade det jobbigt med fogarna med A. Varje gång jag gick utomhus fick jag sammandragningar och ilningar i framfogen.

• cilla67

Firren, när jag väntade G och gick på Mamamia-mottagningen på Karlavägen, hade de en butik med mammakläder. Det är på inget sätt "på vägen" mellan centralen och skanstull, men i brist på andra tips! Ring dit och kolla vad de har för sortiment numera, det kan ju ha bli vit både större och mindre sen dess! Har för mig att det fanns en butik till på andra sidan gatan ungefär...

• cilla67
    Galia skrev 2012-01-30 12:28:52 följande:
    asap: apropå att du hade svårt att skiljas fr kläderna så finns det ju en del kläder där säljaren påstår att de ska kunna användas även som ickegravid. JAg är lite tveksam för jag tyckte de funkade när man fortfarande gick och drog på grtavidkilona efter förlossning men när iaf jag kommer ner mot min vanliga storlek igen så blir de för stora. Alltså klädesplagget skulle funka som sådant men jag skulle behöva en mindre storlek som ickegravid (alltså när man tappat gravidkilona). En del kläder är ju jättesköna men som sagt jag får inte ihop det, kan ju bara funka för de som bara får en liten kula och inte blir bredare vare sig över rygg eller rumpa. 
    Jag förstår inte? Tappa gravidkilona? Hur menar du nu?! 
  • cilla67

Firren, det viktiga är ju att du har bältet när du t ex är ute och går eller gör andra ansträngande saker. I soffan behöver man inte ha det!

• cilla67
    Firren, Zara vid Stureplan har också (eller hade) mammakläder. Inte många plagg, men snygga.

Sarahkka, grattis! Vad skönt att allt var bra!

Alltså, jag börjar bli riktigt orolig för vår vän i Varm-land. Jag kan inte minnas när vi senast såg till henne. Är det någon som har annan kontakt med henne, på FB eller så?

Hos oss är nu friden slut. G som är sen med det motoriska (jämfört med sin bror åtminstone) och har suttit som fastlimmad i golvet tidigare, har nu knäckt krypkoden. Det började med ett par trevande försök i helgen, och vi sa att om ett par veckor får vi nog fundera på det där med grind på övervåningen.
    Igår kröp han lite diskret ut ur sitt rum, ut i hallen och hann nästan bort till trappan innan jag upptäckte honom. Så G och jag ska åka till Ikea och köpa en grind efter lunch...

Det är så roligt att det börjar lossna nu. Det verkar som att det bara ramla över honom, de här nya sakerna. Redan nu ser jag när han kryper fram till saker att han vill resa sig, men inte vet hur. Så såg han ut när han hamnade på alla fyra förra veckan, så nu förmodar jag att de första försöken till resning kommer vilken dag som helst. 
  • cilla67

Idag firar vi vår ettåring. Det är inte klok så snabbt detta år har gått. Vissa saker glömmer man och andra inte. Jag minns hela denna dagen hur tydligt som helst, däremot har jag glömt vad det heter när man ligger med dubbla bälten på sig och mäter värkar och bebisens hjärtslag, ni vet. Det var vad jag gjorde för exakt ett år sedan. 
    G sover fortfarande. Han var vaken vid 7 och fick sömndrucken några paket som storebror raskt rev upp, men G la sig ner och somnade om. Jag tror det blev lite väl händelserikt igår.

Vi gjorde en underbar upptäckt igår. Maken har varit borta med jobbet i två dygn, och jag kände att jag hade tappat fokus på sånt som matplanering igår eftermiddag när jag hämtade honom vid tåget.
    Vi stack helt enkelt till Ikea, hela familjen, handlade det vi skulle och åt middag där. Hepp! Så slapp man tänka på det mera. 140 spänn för hela familjen, köttbullar åt alla och goda efterrätter med kaffe.
    A har ju länge varit hopplös att ta med ut på ställen. Han bär sig alltid illa åt så att vi skäms och folk tittar, så vi har sagt att vi ska ÖVA på att gå ut med honom. Avdramatisera det, liksom. Jag tror Ikeas restaurang är det rätta stället för det. I min kristallkula ser jag fler middagar på Ikea.  

• cilla67

Tack för alla grattis! Vi firar dagen med feber och kräks. Tjoho! Så det var därför han var så trött i morse...

• cilla67

Wilma hjälper till att fira genom att äta upp en napp och få sparris samt en ny tid hos frissan...

• cilla67

Elsis, har du händelsevis någon kontakt med vår vän i Varm-land? Hon kommer väl från din sida av landet, och jag tänker att oddset för att hon har annan kontakt än FL med någon här borde vara lägst på andra västkustare?!

Piggley, Hanya? Någon? 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8