30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Chiqita och Firren, jag säger bara foglossninsgbälte. Det lättade ordentligt för mig när jag hade det jobbigt med fogarna med A. Varje gång jag gick utomhus fick jag sammandragningar och ilningar i framfogen.
Chiqita och Firren, jag säger bara foglossninsgbälte. Det lättade ordentligt för mig när jag hade det jobbigt med fogarna med A. Varje gång jag gick utomhus fick jag sammandragningar och ilningar i framfogen.
Mrs F, synd att vi inte har samma storlek, jag har mitt kvar annars.
Firren, när jag väntade G och gick på Mamamia-mottagningen på Karlavägen, hade de en butik med mammakläder. Det är på inget sätt "på vägen" mellan centralen och skanstull, men i brist på andra tips! Ring dit och kolla vad de har för sortiment numera, det kan ju ha bli vit både större och mindre sen dess! Har för mig att det fanns en butik till på andra sidan gatan ungefär...
Firren, det viktiga är ju att du har bältet när du t ex är ute och går eller gör andra ansträngande saker. I soffan behöver man inte ha det!
Idag firar vi vår ettåring. Det är inte klok så snabbt detta år har gått. Vissa saker glömmer man och andra inte. Jag minns hela denna dagen hur tydligt som helst, däremot har jag glömt vad det heter när man ligger med dubbla bälten på sig och mäter värkar och bebisens hjärtslag, ni vet. Det var vad jag gjorde för exakt ett år sedan.
G sover fortfarande. Han var vaken vid 7 och fick sömndrucken några paket som storebror raskt rev upp, men G la sig ner och somnade om. Jag tror det blev lite väl händelserikt igår.
Vi gjorde en underbar upptäckt igår. Maken har varit borta med jobbet i två dygn, och jag kände att jag hade tappat fokus på sånt som matplanering igår eftermiddag när jag hämtade honom vid tåget.
Vi stack helt enkelt till Ikea, hela familjen, handlade det vi skulle och åt middag där. Hepp! Så slapp man tänka på det mera. 140 spänn för hela familjen, köttbullar åt alla och goda efterrätter med kaffe.
A har ju länge varit hopplös att ta med ut på ställen. Han bär sig alltid illa åt så att vi skäms och folk tittar, så vi har sagt att vi ska ÖVA på att gå ut med honom. Avdramatisera det, liksom. Jag tror Ikeas restaurang är det rätta stället för det. I min kristallkula ser jag fler middagar på Ikea.
Tack för alla grattis! Vi firar dagen med feber och kräks. Tjoho! Så det var därför han var så trött i morse...
Wilma hjälper till att fira genom att äta upp en napp och få sparris samt en ny tid hos frissan...
Elsis, har du händelsevis någon kontakt med vår vän i Varm-land? Hon kommer väl från din sida av landet, och jag tänker att oddset för att hon har annan kontakt än FL med någon här borde vara lägst på andra västkustare?!
Piggley, Hanya? Någon?