• Rose Bay Willow

Småttingar med Knapp -Välkommen alla föräldrar, gamla som nya!

Hej!
    Jag har en liten kille född i v.26+5 som har sjuka lungor och som blev knapp-opererad i september 2008.
    Jag har märkt att de trådar om knapp som finns här på FL, handlar ganska mycket om ungdomar och äldre barn med knapp- så den här tråden tänkte jag skulle vara för oss som har barn från nyfödd till 5 år.
    Lillen kaskad-kräker även nu, sen operationen, så jag är mycket intresserad av matningar, olika mat mm mm
    Fick själv ett jättebra råd av en annan FL mamma- be sjukvården om kräkpåsar- sen vi fick dem har vi kunnat halvera tvätt-tiderna!
    Kraaam
    M

Dags för ny tråd....

Nu är ju de flesta av våra prematurer runt  1  2 1/2 år- tiden flyger iväg!!!!

En gåva från livet-våra 4 barn!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-24 15:13
    Vi utökar tråden till att omfatta barn från nyfödd to.m 6 års ålder.
    Min kille och flera här inne fyller snart 3 år! Det känns märkligt och underbart!
    Trodde inte att vi skulle få uppleva det och dessutom att det gått så snabbt!

Min kille är numera en piggelin som kan alla siffror till 9, kan få vilken teknisk pryl som helst att funka och som har sin kanpp på magen.
  • Svar på tråden Småttingar med Knapp -Välkommen alla föräldrar, gamla som nya!
  • Adni

Att sova på maten fick en helt ny innebörd idag när Ellen (under knappmålet) somnade knästående på hallgolvet med huvudet mot en Nutrini-kartong.

• 060810

Skulle behöva lite råd.
    Hur mycket vätska behöver en snart 2 åring få i sig på 1 dag?
    Funderar på att testa Jonalie och se hur mycket hon dricker på en dag men måste veta hur mycket hon behöver få i sig för att ha nåt att jämföra med.

• Adni
    060810 skrev 2012-05-15 18:35:41 följande:
    Skulle behöva lite råd.

Hur mycket vätska behöver en snart 2 åring få i sig på 1 dag?

Funderar på att testa Jonalie och se hur mycket hon dricker på en dag men måste veta hur mycket hon behöver få i sig för att ha nåt att jämföra med.

Oj vad svårt. Har ingen aning... Det måste man nästan fråga en dietist.

Man tänker ju inte på vätskemängder när man har ett "helt fungerande barn". Sen var det ett tag sen N var 2.
  • 060810

Vi står just nu utan dietist. :(
    Jonalie kissar så dåligt och jag undrar om hon får för lite vätska i sig. Hon är även torr i huden.

• Adni

Är kisset väldigt mörkt och luktar mycket så är det tecken på för lite vätska.

• Krickan79

Kiss luktar ju heller inte gott om man får mediciner. Tror de räknar ca 80-120 ml vätska per kilo.

• 060810

Det får hon ju i sig då tror jag. Men ändå bara 2 kissblöjor på en dag.

Minimaxen är ju tjock så den kanske inte ger så mycket kiss som tex vatten eller mjölk?

Jag funderar bara massa då hon kissar så lite.

• trim

Vad tyst det är i tråden nu för tiden.har alla fullt upp? Här är det samma lika kan man säga. Lite upp o lite ner om vartannat... Sommarlov från dagis kommer vid midsommar o hoppas det inte innebär att det blir trögare kring maten. Ha det gott!

Svar på tråden Småttingar med Knapp -Välkommen alla föräldrar, gamla som nya!