• 79maria

Vi som har barn med spalt del 15

Dags för ytterligare en ny tråd! Här samlas vi som har barn med LKG (Läpp- käk- och gomspalt) och diskuterar operationer, hjälpmedel, framsteg och allt annat som har med våra små spaltisar att göra

Välkomna hit, gamla som nya!

Adrian och Gabriels mamma
  • Svar på tråden Vi som har barn med spalt del 15
  • The Maria
    Vädtkustmamma skrev 2010-04-14 20:03:41 följande:
    OK, totalt okunnig. Jag hittar den inte. Hjälp!
    Sök på gruppen "Alla vi som har underbara spaltisar".
  • Majamamma

Hej på er! Nu har jag oxå gått med i FB-gruppen. Kul!
    Vi hade för övrigt inskrivning idag, Evelina skulle operera hårda gommen och korrigera läppen i morgon. Vi har varit i karantän i två veckor för att hon inte skulle bli sjuk men vad händer...?? Hon fick hosta igår men jag tänkte att det var nog inte så farligt eftersom hon var både pigg och feberfri och inte hade några övriga symtom. Men så kom vi till narkosläkaren och hon gjorde bedömningen att det var säkrast att vänta... Självklart är det bra att de tar det säkra före det osäkra men man kan ju inte låta bli att bli lite ledsen i ögat när man planerat så mycket inför detta, och förberett sig både psykiskt och fysiskt. Nu är det ju så att vi ska ha en liten till den 20:e maj och det gör ju att det känns extra betungande. Hur klarar man av allt på en gång...?

• Malin o Rebecca

Har oxå gått med i facebook gruppen nu..=)

• Vädtkustmamma

Majamamma: Precis som för oss då fast Elsa hade varit frisk från sin hosta i över två veckor. Ändå ville narkosläkaren inte söva. De tycker att barnet ska ha varit fri från hosta i 5-6 veckor! Hur är det möjligt med dagisbarn...

Ps. Rackarns att det inte var oss de blixtinkallade till er tid då. Vi står på superstand-by eftersom ny op-tid knappt finns!

• Majamamma

Änglasnuttan: Jag tänkte faktiskt på er när vi fick ställa in eftersom jag visste att ni också fått göra det! Men då var det inte er de ringde då, det var ju synd... Har ni inte fått någon ny tid? Står ni bara på inringningslista?
    Nej fy, det låter ju inget bra att det är så ont om tider... Vi ska ringa kordinatorn nästa vecka...
    Frisk från hosta i 5-6 veckor... Ja du, det kan man fråga sig hur det kan vara möjligt! :-0

• Vädtkustmamma

Majamamma: Nä, de ringde inte oss. Däremot ringde op.koordinatorn i fredags och frågade om vi hade kommit överens om ny tid för hon hade inte skickat kallelse! Vi bestämde ny tid samma dag som vi ställde in op. så det sa jag bestämt! Jag nämde då att jag visste att er op. ställts in och undrade om de fått in någon annan till den men det visste inte hon för hon hade varit ledig. De har inte helt hundra koll nu.

Det är ont om op.tider eftersom det har kommit så många adoptivbarn på väldigt kort tid nu enl. opkoordinatorn.

• Vädtkustmamma

Just ja, vi står på inringningslista också för vi kan komma med väldigt kort varsel eftersom jag har lätt att lämna jobbet (oftast) och vi bor 5-10 min. från sjukhuset.

• 79maria

Åh, en FB-grupp, den ska jag ta och leta upp!

Här hemma rullar livet på med en liten nyfödd krabat som kommit till familjen Edvard föddes i lördags förra veckan, på beräknat datum ...den enda dan som man inte tror att det kommer en bebis Så, nu har jag tre små grabbar här hemma. Fullt upp med andra ord. Gabriel opererades ju för en dryg månad sen och det har läkt fint. Han är fortfarande röd i ärren såklart, men det ser finare och finare ut hela tiden. Kändes skönt nu när Edvard föddes att det hann gå lite tid emellan op och nyfödd!
    Majamamma: Fy vad trist att op blev inställd Hoppas att ni antingen får en tid riktigt snart, eller att det dröjer till lite senare! Inte roligt att kombinera nyfödd och nyopererad
    Adrian och Gabriels mamma
  • The Maria
    79maria skrev 2010-04-19 21:28:12 följande:
    Åh, en FB-grupp, den ska jag ta och leta upp! Här hemma rullar livet på med en liten nyfödd krabat som kommit till familjen Edvard föddes i lördags förra veckan, på beräknat datum ...den enda dan som man inte tror att det kommer en bebis Så, nu har jag tre små grabbar här hemma. Fullt upp med andra ord. Gabriel opererades ju för en dryg månad sen och det har läkt fint. Han är fortfarande röd i ärren såklart, men det ser finare och finare ut hela tiden. Kändes skönt nu när Edvard föddes att det hann gå lite tid emellan op och nyfödd! Majamamma: Fy vad trist att op blev inställd Hoppas att ni antingen får en tid riktigt snart, eller att det dröjer till lite senare! Inte roligt att kombinera nyfödd och nyopererad
    Grattis till lillkillen! :)
Svar på tråden Vi som har barn med spalt del 15