Ramborg skrev 2011-05-29 21:49:46 följande:
Nyfiken Gul, bra idéer mycket av det där.
Men skälet till att man inte kan slänga saker är just det du beskriver - många saker kan återanvändas när man bara kommer på till vad, ELLER när rätt behov uppstår.
-- klipp---
Förstår du hur vi hamstrar tänker? î–
Tänkte precis som du, Ramborg. Känner igen mig och är nog en riktig hamster som har svårt att göra mig av med saker som faktiskt kan komma till användning... Nyfiken gul, dina tips här nedanför är faktiskt riktigt bra på det sättet att jag kanske lättare kan försöka skapa tid att komma igång att göra något av ett urval av det jag har, och göra mig av med resten.
Ska försöka städa halva nedervåningen så pass fin att den duger, sedan andra halvan imorgon efter jobbet...
Behöver peppning, men här SKA bli fint. Måste klara det helt enkelt!
Vet inte hur tiden ska räcka, men på något sätt SKA det gå!
Nyfiken gul skrev 2011-05-30 17:01:59 följande:
Jag var mest ute efter själva iden till det som redan NU ligger och samlar damm till ingen nytta...
Du ska ju inte spara grejor för att du KANSKE en dag skaffar barn eller för att KANSKE du ska flytta till hus eller för att du KANSKE köper en hund. Det är helt enkelt orimligt för då kan du inte ens kasta ett kolapper - för tänk om ditt framtida barn behöver det för pyssel till jul? (ja du hör ju själv hur det låter )
Gör något av dom prylar du har för det behovet du har NU. Kanske afganpälsen blir en fin och varm fäll till lillebrors moped eller makens kalla bilsäten?
osv...