Inlägg från: Toppenloppan |Visa alla inlägg
  • Toppenloppan

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Djurparken
    DÅ förstod jag bättre
    Måste man styra mensen så kan det ju vara extra klurigt! Däremot har jag fått höra att man kan stretcha tiden för start av nässprayen någon dag men din klinik vet säkert PRECIS hur de ska göra.....de är ju proffs!!

Svedjan:
    Uscha vilket tråkigt besked!!! Hoppas du snart, snart SNART blir opererad! Tror läkarna gör allt de någonsin kan för att bevara äggstocken, ffa när det bara är en kvar....

Junie:
    Vet hur det är att bli överstimulerad men hade ont på båda sidorna.....AJ! det kan ju oxå bli så att de plockar ut massa ägg men sparar de befruktade embryona till en månad senare.....
    Håller tummarna!!!

EGO:
    Enanton nr 2 idag.....besök på CA på fredag.....känner såååå igen mig i det läskiga med att starta igen! Kanske kommer de vilja starta med Gonal-F redan om en vecka.....huuuu.....det är liksom "ofarligt" att vara nedreglerad ju.....man kan ju inte fundera på att bli gravid!

2011 ska bli ett bättre år!
  • Toppenloppan

Spattan:
    KLART du bildar ägg vännen! Jag oroar mig mest för att ruva igen.....huva!!!

• Toppenloppan

Spattan:

Jag oroar mig lite för att jag i efterhand insett att jag mådde annorlunda nu sist när jag blev gravid.....dock bara små, små förändringar ju.....Nåja, man har ju liksom "inget val" om man genomgår IVF, ruva ingår ju i paketet

Svedjan:
    KLART vi peppar dig, vi vet ju hur denna eviga väntan är!!
    Ska du vara nedreglerad inför operationen eller???

• Toppenloppan

Sootie:
    Välkommen hit!! {#emotions_dlg.flower} Om du letar lite bakåt i tråden hittar du vår medlemslista, om du vill vara med på den alltså

Djurparken:
    Beklagar ditt låga AMH-värde men har oxå hört om många som ändå lyckats. Vill de göra IVF är det ett positivt tecken ju....de skulle aldrig utsätta dig för det om chanserna var usla!
    Min uppfattning är precis som de andra skrivit, det är ett värde som mäter äggstcoksreserven, inget annat!! Du kan alltså fortfarande få fram ägg men kanske inte så många! Ett värde som kollar hur nära det riktiga klimateriet man är...typ..... KRAM

Junie:
    Spännade! Håller tummar och tår för lyckat och smärtfritt resultat!!!

• Toppenloppan

Flickor.....
    gissar att jag inte är ensam om att sexlivet drabbas av klimateriet, eller???? För mig finns lusten där men känslan är INTE densamma, slemhinnorna är sköra och blir lätta ömma.....har någon något tips??? Massa glidmedel hjälper men gör det ändå inte "lika bra"....

• Toppenloppan

Bäbifabriken:

Jag har inget emot känsliga ämnen men min sexlust försvinner inte av nedregleringen....det gör bara ONT ibland och jag "tillverkar" inte eget glidmedel som man gör annars....ni hajar va Skäms....

Det gör liksom ont av friktionen så det gäller att maken inte tar så lång tid på sig....tack och lov gör han oftast inte det GUD vad han skulle dö om han visste att jag skrev om detta....

Nåja, glidmedel räcker liksom inte riktigt denna gången så vi får ransonera sextillfällena, jag blir "sliten" annars. Nu låter jag som värsta sexmaniac men oftast har vi 1 gång/vecka men ibalnd oftare.
    De gånger jag inte har lust eller inte kan (mens, äggstimulering, ruvning) och han vill.....då ger jag honom oralsex, han blir nöjd och jag blir nöjd för att han är nöjd....

Så.....nu ska vi hoppa in i bilen, åka till CA i Göteborg och se hur länge de tycker jag ska vara nedreglerad!
    KRAM och trevlig helg!

• Toppenloppan

Junie:
    Grattus till finfint ÄP, hoppas du snart mår bättre!!! Visste ni att spermierna var så dåliga redan innan? Både din endo och "fel" på mannen menar jag?!

• Toppenloppan

Så.....tillbaka i Skåne efter händelserik helg!
    ALLT gick jättebra på CA. Träffade en manlig läkare där (Göran) som pratade med mig som om jag vore en kollega, och inte som en liten student, som de envisats med att göra på gamla stället. Kanska knäppt att det är viktigt men jag vet ju en massa och har gjort ett antal försök så att riktigt få diskutera kändes superbra! Jag vet att ju de är proffsen på detta och inte jag ÄVEN om vi diskuterar olika metoders för- och nackdelar....

Han var iaf positiv till att vi skulle kunna lyckas, resultaten hittills har varit bra, fina, många ägg och hög befruktningsgrad. Han gav lite "halvdold" kritik mot en del saker ÖSK gjort el inte gjort men det kände oxå ok, vi är ju inte 100% nöjda....
    Han undrade hur bra deras frysmetod var eftersom så många av våra embryon dog vid upptining, men sa oxå att det kunde bero på äggkvaliten i sig....sen tyckte han att det skulle varit mildare för mig och min kropp att göra frysförsök mellan alla våra färskförsök....men gjort är gjort!

Nu startar stimuleringen om några dagar, två VUL ska hinnas med på något absurt sätt och sedan äggplock om ca 2-3 veckor. Därefter hoppas vi få många fina befruktade ägg för i så fall kommer de odla vidare till blastocyster, dvs 5-dagars embryon.

Vi byter ett läkemedel, från Gonal-F till Menopur för att se om det blir bättre ägg så....
    Vi kommer köpa ett 3-pack för 60 000:-, antingen blir det en ekonomisk vinst eller förlust men STOR lycka!! Visste inte att man kunde göra frysförsök inom dessa 3, räknas som ett halvt försök då....DET avgjorde eftersom jag vill bli stucken i så lite som möjligt Ensamma lilla höger äggstock...

• Toppenloppan

Bäbifabriken:

Lite klurigare för dig alltså....
    Kan bara relatera till hur det kan vara för mig, ju mindre sex jag har, desto mindre önskar jag ha....Forskningen har tydligen visat att detta är typiskt för kvinnor medan män vill mer och mer ju längre uppehåll de haft!

Nåja, ibland är jag inte direkt sugen men förför mannen ändå för relationens skull. Han är lite försynt på det området (fortfarande fter 6 år ihop!!) så han tar SÄLLAN initiavtiv. Efter en sådan gång kan jag få lust igen efter bara några dagar, det ger liksom mersmak....

Vet inte om det var till någon hjälp....

• Toppenloppan

uscha mina vänner vad jobbigt många har det just nu

Beklagar överstimuleringen Junie och hoppas du snart mår bättre! det vktigaste är ju att du hämtar dig, sätter man in ägg och blir gravid så blir överstimuleringen värre och man kan hamna i riktigt uselt läge i värsta fall....vet en kvinna som låg på IVA i 2 veckor och sammanlagt tappades på 36 liter bukvätska under den tiden...

ics:
    Vilken tråkig upplevelse du haft idag,inte känna sig lyssnad på och så. Jag blir ibland så paff i sådana situationer att jag tappar målföret helt .....När jag komer hem dyker alla smarta kommentarer upp....
    Kan du inte skriva ner dina tankar och funderinar, inte alltför missnöjt formulerat kanske och maila kliniken?? Har ofta gjort så med vår....lättare att få sitt sagt då!

Kramar till alla, ni verkar behöva det!

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2